آيا ترکيب کردن شير و عسل براي سلامتي مفيد است؟

آيا ترکيب کردن شير و عسل براي سلامتي مفيد است؟

 

عسل و شير يک ترکيب کلاسيک است که اغلب در نوشيدني ها و دسرها به طور يکسان استفاده مي شود.

 

شير و عسل علاوه بر بخشيدن آرامشي باورنکردني، مي توانند طعمي غني را به دستور العمل هاي مورد علاقه شما بياورند.

 

به علاوه، اين دو ماده به دليل خواص دارويي آنها مورد تحقيق قرار گرفته اند و اغلب به عنوان يک درمان طبيعي براي درمان انواع بيماري ها استفاده مي شوند. اما اين به شرطي است که شما موفق به خريد عسل طبيعي از منبعي قابل اعتماد شويد.

 

اين مقاله به بررسي فوايد و مضرات عسل و شير مي پردازد.

 

فوايد

ترکيب شير با عسل ممکن است با چندين فوايد بالقوه براي سلامتي همراه باشد.

 

افزايش کيفيت خواب و آسودگي در خواب

 

بسياري از مردم يک ليوان شير گرم را با عسل درست قبل از خواب مي نوشند تا به بهبود کيفيت خواب کمک کنند، و اين درمان توسط علم پشتيباني مي شود.

 

در واقع، يک مطالعه شامل 68 نفر که به دليل بيماري قلبي در بيمارستان بستري شده بودند، نشان داد که نوشيدن مخلوط شير و عسل دو بار در روز به مدت 3 روز کيفيت کلي خواب را بهبود مي بخشد.

 

به علاوه، چندين مطالعه نشان داده‌اند که هم شير و هم عسل مي‌توانند خواب را در صورت استفاده جداگانه نيز بهبود بخشند.

 

به عنوان مثال، يک مطالعه نشان داد که مصرف 10 گرم يا حدود 1/2 قاشق غذاخوري عسل 30 دقيقه قبل از خواب باعث بهبود کيفيت خواب و کاهش سرفه شبانه در 300 کودک مبتلا به عفونت هاي تنفسي شد.

 

به طور مشابه، مطالعه اي روي 421 فرد مسن نشان داد که کساني که به طور منظم شير يا فرآورده هاي شيري مصرف مي کنند، کمتر به اختلالات خواب دچار مي شوند.

 

فوايد شير و عسل براي استحکام استخوان ها

 

شير منبع عالي کلسيم است، يک ماده مغذي مهم که نقش کليدي در سلامت استخوان ايفا مي کند.

 

برخي تحقيقات نشان مي دهد که نوشيدن شير مي تواند تراکم مواد معدني استخوان را بهبود بخشد و ممکن است با کاهش خطر پوکي استخوان و شکستگي مرتبط باشد.

 

ترکيب شير با عسل مي‌تواند فوايد استخوان‌سازي را بيشتر افزايش دهد.

 

در واقع، يک بررسي گزارش داد که عسل به دليل خواص آنتي اکسيداني و ضد التهابي مي تواند از سلامت استخوان ها محافظت کند. اگر خريد عسل طبيعي کوهستان را تجربه کرده باشيد به اين مسئله ايمان خواهيد داشت.

 

بررسي ديگري از 9 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل عسل مي‌تواند برخي از اثرات منفي مرتبط با ورزش غير اصولي  را کاهش دهد و در عين حال استخوان‌سازي را افزايش دهد.

 

افزايش سلامت قلب با شير و عسل

 

شير و عسل هر کدام با چندين فوايد بالقوه در مورد سلامت قلب مرتبط هستند.

 

به طور خاص، نشان داده شده است که شير سطوح کلسترول خوب (HDL) را افزايش مي دهد، که مي تواند به پاکسازي پلاک از شريان ها براي محافظت در برابر بيماري قلبي کمک کند. با اين حال، اين فقط براي شير کامل صادق است، نه شير بدون چربي.

 

همچنين سرشار از پتاسيم است، يک ماده مغذي ضروري که مي تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند.

 

در همين حال، مطالعات نشان مي دهد که عسل مي تواند سطوح تري گليسيريد، کلسترول تام و کلسترول LDL (بد) را کاهش دهد - که همه اينها عوامل خطر بيماري قلبي هستند.

 

حتي ممکن است چندين نشانگر التهاب را کاهش دهد، که مي تواند به بيماري قلبي نيز کمک کند.

 

مضرات مصرف شير و عسل

 

اگرچه شير و عسل ممکن است فوايد متعددي براي سلامتي داشته باشند، اما چند اشکال وجود دارد که بايد در نظر گرفت.

 

براي شروع، اگر به عدم تحمل لاکتوز يا رژيم غذايي بدون لبنيات پيروي مي کنيد، يا اگر به شير حساسيت داريد، شير گاو ممکن است مناسب نباشد.

 

مصرف لبنيات همچنين مي تواند با خطر بيشتر برخي بيماري هاي پوستي از جمله آکنه، روزاسه و اگزما مرتبط باشد.

 

همچنين مهم است که به خاطر داشته باشيد که اگرچه عسل داراي خواص سلامتي است، اما قند و کالري بالايي دارد.

 

مصرف مقادير زياد قند  اضافه شده مي تواند به افزايش وزن، بيماري قلبي، ديابت و مشکلات کبدي کمک کند.

 

عسل همچنين براي کودکان زير 12 ماه نامناسب است، زيرا حاوي باکتري هايي است که مي تواند در ايجاد بوتوليسم نوزاد، يک بيماري جدي و بالقوه تهديد کننده زندگي، نقش داشته باشد.

 

علاوه بر اين، گرم کردن عسل در دماي بالا مي تواند تشکيل هيدروکسي متيل فورفورال (HMF) را افزايش دهد، ترکيبي که مي تواند اثرات مثبت و منفي بر سلامتي در صورت مصرف در مقادير زياد داشته باشد.

 

بنابراين، بهتر است ميزان مصرف خود را تعديل کنيد و از گرم کردن آن در دماي بالا اجتناب کنيد تا فوايد بالقوه آن براي سلامتي به حداکثر برسد.

 

سخن آخر

 

شير و عسل دو ماده قوي هستند که چندين فوايد سلامتي را ارائه مي دهند.

 

به ويژه، آنها ممکن است کيفيت خواب را بهبود بخشند، استحکام استخوان ها را تقويت کنند و سلامت قلب را ارتقا دهند.

 

با اين حال، اين غذاها ممکن است اثرات نامطلوبي نيز داشته باشند و براي همه مناسب نباشند.

 

بنابراين، بهتر است ميزان مصرف خود را تعديل کنيد و از اين ترکيب به عنوان بخشي از يک رژيم غذايي متعادل لذت ببريد.

در پايان اگر به دنبال سايت عسل طبيعي مي گرديد، روي همين  کلمه کليک کرده و وارد بهترينِ آن در کشور شويد.

 

 

https://www.evernote.com/shard/s649/sh/30cfedfb-ac9d-7401-c734-beb9554e94fe/c5ed9aafd96837055eba283e03187338

https://site-4726777-9973-918.mystrikingly.com/blog/8b77b3952b2      

https://healthrelated34.werite.net/preview/muhammadzaid122/5b4e33a6910e591bc69624815432123 b005e8bf6/2022/04/12/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-    %D8%A2%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2- %D8%A2%D9%86-%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF   !         

https://www.launchora.com/story/1649757625--0          

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:23006545         

https://justpaste.it/98y3g          

https://anotepad.com/notes/r62yi47b    

https://www.liveinternet.ru/users/muhammadzaid2/post491746480 /  

https://muhammadzaid1.blogspot.com/2022/04/blog-post.html             

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/6409057:BlogPost:3056896     

https://all4webs.com/muhammadzaid/157017401575-15751586-15781575?48256=17852          

 

 

برچسب ها: آیا,ترکیب,کردن,شیر,و,عسل,برای,سلامتی,مفید,است؟,
[ پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ] [ 9:20 ] [ کاووسی فر ]
[ ]