آشنایی با انواع لوگو و وِیژگی های آن ها

آشنایی با انواع لوگو و وِیژگی های آن ها

در این مقاله در مورد انواع لوگو با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. یک طراح قدرتمند باید پیش از اینکه اقدام به طراحی لوگو کند، با انواع لوگو آشنایی کامل داشته باشد. به این ترتیب می‌تواند با توجه به خواسته کارفرما، دانش خود و همچنین ضوابط طراحی لوگویی قوی خلق نماید.

انواع لوگو در یک نگاه

لوگوی نماد یا آیکون

لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ

لوگوی حرفنماد یا مونوگرام

لوگوی ترکیبی

لوگوی کلاسیک

لوگوهای نماد یا آیکون چه ویژگی هایی دارند؟

لوگوهای نماد بهترین نوع لوگو برای برقراری ارتباط با مخاطب در مدت زمانی کوتاه هستند. این لوگوها می توانند ماهیت فعالیتی سازمان یا شرکت را به تصویر بکشند. البته در برخی از مواقع خواسته کارفرما خلاف این است. تعدادی از مشتریان از طراحی های استقبال می کنند که به یکباره حوزه کاریشان را فاش نکند. آن چیزی که مهم است، اثرگذاری و نبوغی است که در طراحی لوگوی نماد به کار رفته است.

اگر کسب و کاری را راه اندازی کرده اید که خلاقیت، افکار و ایده های نو را در پیشبرد اهدافتان به کار بسته اید، یک لوگوی نماد منحصر به فرد می توانند به سادگی گویای تمامی مقاصد و اهداف شما باشد. شاید پیش خودتان تصور کنید که چطور یک نماد ساده می تواند بیانگر تمامی خواسته های ما باشد؟ در پاسخ باید بگوییم بهتر است به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنید! علائمی که هیچ نوشته ای در انها استفاده نشده است، اما به راحتی مفهوم مورد نظر را به مخاطب انتقال می دهند.

لذا شما می توانید به عنوان یک صاحب برند از لوگوی نماد کمک بگیرید و بدون اینکه از کلمه و یا جمله ای استفاده کنید، همه آن چیزی را که می خواهید در نگاه بیننده بنشانید.

لوگوهای نماد بیشترین کاربرد را در کمپانی های بین المللی دارند. کمپانی هایی که مشتریان زیادی را فارغ از زبان، فرهنگ و طرز فکرشان در بر می گیرند. در واقع لوگوی نماد می تواند به عنوان یک زبان واحد در شرکت های بین المللی عمل کند.

همان طور که گفتیم عده ای از صاحبان برند تمایل دارند تا از لوگویی که بیانگر حوزه کاریشان است، استفاده کنند. در مقابل عده دیگری تمایل دارند از لوگوهایی استفاده کنند که چندان ارتباطی به حوزه کاریشان ندارد. آنها بر این باورند که رفته رفته نوع عملکرد شرکت بر لوگو اثر می گذارد.  بدین ترتیب با گذشت زمان مخاطبان به طور ناخواسته با مشاهده لوگو به یاد شرکت می افتند.

جالب است بدانید بر طبق آمار گرفته شده فقط ۶ درصد از کمپانی های بزرگ برای معرفی شرکتشان از لوگوی نماد استفاده کرده اند.

لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ چه ویژگی هایی دارد؟

لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ از دیگر انواع لوگو به شمار می روند که البته با استقبال خوبی هم از سوی کمپانی های مطرح همراه هستند. بر طبق آمار، ۳۷ درصد از برندهای مطرح و مهم جهان در طراحی لوگوی خود از لوگوی نوشتاری استفاده می کنند. در این روش طراحی از نام کمپانی به منظور طراحی لوگو استفاده می شود. به این صورت که با خلق یک فونت منحصر به فرد، نام کمپانی را به یک لوگوی انحصاری تبدیل می کنند. خلاقیت طراح در این سبک طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا می تواند با ایجاد یک سری تغییرات، لوگویی منحصر به فرد طراحی نماید و حاصل تلاش خود را به خوبی در ذهن بیننده حک کند.

به عنوان مثال به لوگوی کمپانی گوگل دقت کنید. این شرکت برای معرفی خود از لوگوتایپ استفاده کرده است. از انجایی که گوگل یک کمپانی معروف و مطرح است، لوگوی ان به خوبی در ذهن تمام مخاطبان ماندگار شده است.

لوگوتایپ علاوه بر اینکه در برندهای بزرگ و معروف استفاده می شود، می تواند گزینه ایده آلی برای  شرکت های تازه تاسیس و کوچک هم باشد. زیرا لوگوی نوشتاری کمک می کند تا اسم یک شرکت تازه تاسیس راحتتر در ذهن ها بماند.

لوگوی حرفنماد یا مونوگرام چه ویژگی هایی دارد؟

لوگوی حرفنماد یا مونوگرام نوعی دیگر از سبک طراحی به شمار می روند که از تاثیر بسیار خوبی بر ذهن مخاطب برخوردار هستند. در این نوع از طراحی از حرف اول نام برند به منظور طراحی استفاده می شود. کاربرد لوگوی حرفنماد عموما در کمپانی هاییست که نام طولانی و یا سختی دارند.

از اصول اصلی در طراحی لوگوی حرفنماد توجه به سادگی نوع طراحی است. توجه به این اصل بر بهتر دیده شدن لوگو اثر خواهد گذاشت. لوگوهای حرفنماد که در واقع زیرمجموعه ای از لوگوهای نوشتاری هستند، در کمپانی های بزرگ و مطرح استفاده می شوند. کمپانی ال جی از جمله مشهورترین مشتریان لوگوهای حرفنماد به حساب می آید.

از مهم ترین مزایای لوگوهای حرفنماد می توان به درگیر شدن ذهن مخاطب اشاره کرد. زیرا در صورتی که در دل طراحی لوگو حروف نوشتاری دیده شود، مخاطب کنجکاو می شود تا با نام کامل برند آشنا شود.

لوگوی ترکیبی چه ویژگی هایی دارد؟

هر یک از انواع لوگوهایی که پیش از این معرفی کردیم از جذابیت های خاص خود برخوردار هستند. شاید شما به عنوان صاحب یک برند به تمامی سبک های طراحی معرفی شده علاقمند باشید. اگر این طور است، هیچ نگران نباشید. شما می توانید با لوگوی ترکیبی مجموعه ای از موارد گفته شده را در کنار هم داشته باشید.

جالب است بدانید که ۵۶ درصد از برندهای مطرج جهان برای معرفی خود به مخاطب از لوگوهای ترکیبی استفاده می کنند. لوگوهایی که ضمن استفاده از نوشتار، نمادی را هم شامل می شوند.

لازم است بدانید که طراحی این لوگو به زمان و خلاقیت بیشتری نیاز دارد. لوگوهای ترکیبی را می توان لوگوهایی همه جانبه دانست که میتوان از ان در حوزه های مختلف استفاده نمود. مثلا شاید در برخی از مواقع تنها امکان استفاده از لوگوی نوشتاری وجود داشته باشد و یا شاید در مکان و زمانی دیگر تنها استفاده از نماد لوگو کارساز باشد. به همین علت است که می گوییم لوگوهای ترکیبی از کاربردی ترین انواع لوگو به شمار می روند. برای درک بهتر لوگوهای ترکیبی میتوانیم لوگوی کمپانی آدیداس را مثال بزنیم.

نکته قابل توجه دیگر اینکه لوگوهای ترکیبی بسیار ساده تر و در مدت زمانی کوتاه تر در نگاه مخاطب می نشینند و خیلی زود به یک معرف تمام و کمال از کسب و کار تبدیل می شوند.

لوگوی کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

لوگوهای کلاسیک در مقایسه با سایر انواعی که پیشتر معرفی کردیم، پیچیده تر هستند. در واقع این نوع لوگوها ماهیتی متفاوت با سایر انواع لوگو دارند. در طراحی لوگوهای کلاسیک از جزئیات زیادی استفاده می شود که این جزئیات به صورت درهم مورد استفاده قرار می گیرند.

این سبک از طراحی در حال حاضر چندان طرفداری ندارد. زیرا مهم ترین اصل در طراحی لوگو که همان سادگی و گویایی آن است، نادیده گرفته شده است.

همان طور که گفته شد، سادگی لوگو از پیش نیازهای مهم ماندگاری یک طرح در ذهن مخاطب است. چیزی که در طراحی کلاسیک اصلا به آن توجه نشده است. ضمن اینکه این پیچیدگی موجب می شود تا نتوان از لوگوی مزبور در ابعاد بسیار کوچک استفاده کرد. جزئیات زیاد و ریزه کاری های متنوع باعث می شود تا لوگو در سایز کوچک اصلا قابل تشخیص نباشد.

 

 

برچسب ها: آشنایی,با,انواع,لوگو,و,وِیژگی,های,آن,ها,
[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:31 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

آشنايي با اصطلاحات بازي بلک جک

آشنايي با اصطلاحات بازي بلک جک

بيمه
هنگامي که کارت رو به رو فروشنده آيس باشد ، هر يک از بازيکنان مي توانند شرط بندي کنند که حداکثر نيمي از شرط اصلي باشد که کارت رو به پايين فروشنده يک کارت ده است و بنابراين يک بلک جک براي خانه است.

پس از قرار دادن همه شرط هاي جانبي ، فروشنده کارت حفره را نگاه مي کند. اگر اين يک کارت ده تايي باشد ، مشخص مي شود و آن دسته از بازيکناني که شرط بندي بيمه کرده اند برنده مي شوند و دو برابر مقدار نيمه شرط خود را دريافت مي کنند - بازدهي 2 بر 1. مطمئناً وقتي يک بلک جک براي فروشنده اتفاق مي افتد ، بازي تمام مي شود و شرط بندي اصلي بازيکنان جمع مي شود - مگر اينکه بازيکني هم بلک جک داشته باشد ، در اين صورت ايستادگي است.

بيمه هميشه پيشنهاد خوبي براي بازيکن نيست ، مگر اينکه کاملاً مطمئن باشد که تعداد ده کارت غيرمعمول زيادي باقي مانده است.

توافق
شرط يک بار پرداخت و جمع آوري شده هرگز پس داده نمي شود. بنابراين ، يک مزيت اصلي براي فروشنده اين است که بازيکن اول کار مي کند. اگر بازيکن رکاب بزند ، آنها قبلاً شرط خود را از دست داده اند ، حتي اگر فروشنده هم رد شود.

اگر فروشنده بيش از 21 شود ، فروشنده به هر بازيکني که مبلغ شرط آن بازيکن را تحمل کرده پرداخت مي کند. اگر فروشنده 21 يا کمتر باشد ، فروشنده شرط هر بازيکني را که مجموع کل بيشتري داشته باشد (بيشتر از 21) نمي پردازد و شرط هر بازيکني را که جمع کمتري دارد ، جمع مي کند.bicyclecards

اگر ايستادگي وجود داشته باشد (بازيکني که کل فروش آن با فروشنده يکسان است) ، هيچ تراشه اي پرداخت يا جمع نمي شود.

تجديد نيرو
وقتي شرط هر بازيکن تسويه شد ، دلال در کارت هاي آن بازيکن جمع مي شود و آنها را در سمت راست و در مقابل يک سپر پلاستيکي L شکل قرار مي دهد. فروشنده تا زمان رسيدن به کارت پلاستيکي درج ، از کفش معامله خود را ادامه مي دهد ، که نشان مي دهد زمان نوسازي است.

هنگامي که آن دور از بازي تمام شد ، فروشنده همه کارت ها را بهم مي ريزد ، آنها را براي برش آماده مي کند ، کارت ها را در کفش قرار مي دهد ، و بازي ادامه مي يابد.

استراتژي اساسي
تاکتيک هاي برنده شدن در Blackjack ايجاب مي کند که بازيکن هر دست خود را به روش بهينه بازي کند ، و چنين استراتژي هميشه حساب فروشنده را در نظر مي گيرد.

وقتي کارت فروش خوب است ، به عنوان مثال يک کارت 7 ، 8 ، 9 ، 10 کارته يا ace ، بازيکن نبايد نقاشي را متوقف کند تا به 17 يا بيشتر برسد. هنگامي که کارت فروشنده يک عدد ضعيف ، 4 ، 5 يا 6 است ، بازيکن بايد به محض اينکه در مجموع 12 يا بيشتر شود ، طراحي خود را متوقف کند. در اينجا استراتژي اين است که هرگز احتمال سست شدن کارت وجود ندارد.

آرزو با اين نگهداري ضعيف اين است که اجازه دهيد فروشنده ضربه بزند و اميدوارم از 21 عبور کند. سرانجام ، وقتي کارت فروشنده يک عدد منصفانه است ، 2 يا 3 ، بازيکن بايد با 13 يا بالاتر متوقف شود.

با يک دست نرم ، استراتژي کلي اين است که به ضربه بزنيد تا حداقل 18 برسد. بنابراين ، با يک آس و شش (7 يا 17) ، بازيکن در 17 متوقف نمي شود ، اما ضربه مي زند.

استراتژي اصلي دو برابر کردن به شرح زير است: با جمع 11 ، بازيکن هميشه بايد دو برابر شود. در کل 10 ، او بايد دو برابر شود مگر اينکه دلال يک کارت ده يا يک آس را نشان دهد. در مجموع 9 بازيکن فقط در صورت عادلانه يا ضعيف بودن کارت فروشنده بايد دو برابر کند (2 تا 6).

براي تقسيم ، بازيکن بايد هميشه يک جفت آيس يا 8 را تقسيم کند. ده کارت يکسان نبايد تقسيم شود و همچنين نبايد يک جفت 5 تايي تقسيم شود ، زيرا دو 5 در مجموع 10 عدد است ، که مي تواند در دو برابر شدن به طور موثرتري استفاده شود. يک جفت 4 هم نبايد تقسيم شود ، زيرا در مجموع 8 عدد خوبي است که مي توان به آن رساند. به طور کلي ، 2s ، 3s يا 7s قابل تقسيم هستند ، مگر اينکه فروشنده داراي 8 ، 9 ، ده کارت يا ace باشد. سرانجام ، 6s نبايد تقسيم شود ، مگر اينکه کارت فروشنده ضعيف باشد (2 تا 6).

منبع : rayanmusic

 

برچسب ها: آشنایی,با,اصطلاحات,بازی,بلک,جک,
[ يکشنبه 23 آذر 1399 ] [ 16:11 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد