نام این خودرو از کلمه ترکی تایکان به معنای “اسب جوان پرجنب و جوش” گرفته شده و با اسب مرکز لوگوی پورشه همخوانی کامل دارد.
اولین خودروی تمام الکتریک پورشه که با نام “ئی- میشن” در طول دوره توسعه شناخته میشد، در اوایل سال آینده با نام تجاری “تایکان” در بازارهای جهانی به فروش میرسد.
نام این خودرو از کلمه ترکی تایکان به معنای “اسب جوان پرجنب و جوش” گرفته شده و با اسب مرکز لوگوی پورشه همخوانی کامل دارد.
این خودروی 4 در اسپورت شبیه مدل مفهومی”ئی- میشن” است
که برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت سال 2015 رونمایی شد .
پورشه در نمایشگاه خودرویی ژنو نیز مدل SUV- کراس این خودرو با نام “میشن E کراس توریسمو” را در معرض دید عموم قرار داد.
اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه محسوب میشود
و کارخانه مادر آن یعنی فولکسواگن مدلهای پلاگین هیبرید زیادی را تولید کرده است.
پورشه تاکنون به تنهایی موفق به فروش 900 خودروی اسپایدر 918 در نسخه پلاگین- هیبرید شده
که در زمان کنونی یک موفقیت بزرگ برای این خودروساز آلمانی محسوب میشود.
تایکان تنها در 3.5 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر رسیده و این چالاکی را مدیون موتور الکتریکی با قوای 600 اسببخار است.
این در حالیست که خودرو و SUV های- پرفورنس تسلا سریعتر از این خودروی الکتریکی ظاهر شدهاند و در کمتر از 3 ثانیه به شتاب صفر تا 100 ثانیه خواهد رسید.
اما تمرکز این شرکت در ساخت این خودرو تنها در سرعت و شتاب خلاصه نشده و پورشه وعده قدرت مستمر و سطح بالا در این خودرو را به مشتریان داده و ادعا می کند
چنین سرعتی تاکنون در خودروهای الکتریکی دیگر دیده نشده است.
تایکان میتواند با بیشینه سرعت 150 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد
که در نوع خود رکورد فوقالعادهای به شمار می آید.
پورشه در سالهای اخیر خودروهای خود را در طیفهای مختلفی ارائه کرده
و انتظار داریم نسخههای قویتری از تایکان در سالهای آینده وارد بازار شود.
تایکان با یک بار شارژ مسافتی حدود 482 کیلومتر در ساعت را طی میکند
و دستگاههای سریع شارژ کننده تنها در 15 دقیقه خودرو را برای طی مسافت 386 کیلومتر آماده میکند.
این خودرو در انتهای سال 2019 به فروش میرسد
و براساس پیشبینیها حدود 80 تا 90 هزار دلار می ارزد.منبع:عصرایران. سایت تایم
فهرستی از اسم های دخترانه ایرانی با معنی و به ترتیب حروف الفبا برای شما گردآوردی کردهایم. این نامها شامل اسامی دخترانه ایرانی اصیل میباشد.
انتخاب نام مناسب برای فرزند تازه متولد شده یکی از مهمترین و در عین حال جذابترین کارهایی است که والدین بر عهده دارند. نامی اصیل، زیبا و با معنی میتواند حتی در آینده و بزرگسالی کودک تاثیرگذار باشد. خیلی از ایرانیان با انتخاب نام های اصیل ایرانی با معنی برای فرزندانشان سعی میکنند اصالت و ایرانی بودن خود را نشان دهند.
عکس دختر
در این قسمت لیست برخی از اسم های دخترانه ایرانی و صرفا اسامی قدیمی ایرانی بر اساس حروف الفبا آورده شده است اما با کلیک بر روی هر عنوان میتوانید لیست کاملی از اسامی که با آن حرف شروع میشوند را مشاهده کنید.
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (الف)
اختر : ستاره، شهاب
ارغوان : نام گلی است
ارمغان : پیشکشی، هدیه
ارنواز : نیکو سخن و خوش گفتار. نام یکی از خواهران جمشید
اروس : سپید، درخشان و زیبا
اشااونی : زن پاک و راست
اشوچهر : از نام های برگزیده
اشودخت : از نام های برگزیده
اشوروی : از نام های برگزیده
اشوزاد : از نام های برگزیده
اشومهر : از نام های برگزیده
افروز : روشن، روشن کننده
افسانه : داستان، خاطره و یادمان
افسر : بالا و سرور
افسون : از نام های برگزیده
افشان : از نام های برگزیده
اَمُرداد : کمال و رسایی جاودانی
انارام : روشنایی بی فروغ و بی پایان
انگبین : عسل، شهد
انوش : جاویدان
انوشک : انوشه، جاودان
انوشه : بیمرگ و جاودان
انیران : روشنایی بی پایان
اَهونَوَر : نگهبان تن
ایران : آزادگان و سرزمین آزادی
ایرانبانو : بانوی ایرانی
ایراندخت : دختر ایران
ایشتار : ستاره باران و آب، تشتر(تیر
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (آ)
آباندخت : نام زن داریوش سوم
آبگینه : شیشه، بلور
آپامه : خوشرنگ و آب؛ دختر اردشیر دوم هخامنشی
آتری : آذر
آتشگون : سرخ فام، سرخ رنگ
آتوسا : نام دختر کورش، زن داریوش
آدخت : خجسته و نیکو
آذر : آتش، فروغ، روشنایی
آذربانو : بانوی آتشگون
آذرچهر : همانند روشنایی
آذرگون : گل همیشه بهار و نام دختری در ویس و رامین
آراسته : با نظم و ترتیب
آرام : قرار، سکون
آرام دخت : از نامهای برگزیده
آرام دل : از نامهای برگزیده
آرامش : آرمیدن
آرمیتا : آرمان، عشق پاک
آرمیتی : فروتنی و پاکی و محبت
آرمیدخت : از نامهای برگزیده
آزادچهر : آزاده نژاد
آزاده : نام مادر گشتاسب
آزیتا : از نامهای برگزیده
آژند : نام گلی است
آشتی : مهر و دوستی، یکرنگی
آشنا : یار، دوست
آشوب : شور، انقلاب
آشیان : لانه و کاشانه
آفتاب : گرمی، روشنایی
آفرین : درود و سپاس
آلاله : نام گلی است
آمیتیس : نام دختر آستیاک، پادشاه ماد، نام زن کورش
آناهیتا : بانوی پاک و بیگناه، پاکبانو
آندیا : نام زن اردشیر ساسانی
آنیتا : آناهیتا، ازبین برنده ناپاکی و پلیدی
آهنگ : قصد، سرود و نغمه
آوا : آواز، آهنگ
آوازه : شهرت و نام آوری
آویشن : گیاهی خوشبو
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (ب)
باستیان : بردبار، شکیبا
بانو : خانم، کلمه احترام درباره بانوان
برسومه : برسم، شاخههای گیاه
برومند : خوش قامت، نام مادر بابک خرمدین
بنفشه : نام گلی است
به آفرید : آفریده بهتر، نام دختر کی گشتاسب
به نگار : خوب چهره، نیکو صورت
بهآفرین : نیک آفریده شده
بهار : نخستین فصل سال
بهاره : از آن بهار
بهدخت : نیک ترین دوشیزه
بهرخ : نیک چهره
بهرو : نیکو چهره
بهشت : پردیس، بهترین
بهگل : نیکوترین گل
بهناز : نیکوترین کرشمه
بهنوش : نیکوترین نوشیدنی
بهین : بهترین، نیکوترین
بوته : گیاه، ساقه جوان
بوستان : باغ پر گل
بی تا : یکتا، بیمانند
بینا : روشن، دل آگاه
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (پ)
پاداش : هدیه و پاداش
پارمیدا : از نام های برگزیده
پارمیس : نام دختر بردیا پسر کورش بزرگ
پارند : نیک بختی و فرارونی؛ نگهبان گنج و خواسته
پاک سیما : از نامهای برگزیده
پاکبانو : آناهیتا، بانوی پاک
پاکچهر : خوش صورت
پاکدل : پاکیزه دل، دلپاک، خوش قلب
پاکرخ : پاکیزه روی، زیبا روی
پاکروی : پاکیزه روی، زیبا روی
پاکفر : باشکوه پاک
پاکناز : دارای ناز خوش
پاکیزه : بدون آلودگی، پاک
پانتهآ : پایدار، نگهبان نیرومند، نام همسر آبرداتاس که در زمان کوروش، پادشاه شوش بود
پرتو : فروغ، روشنایی
پرخیده : سخن سربسته،از لغات اساطیری
پردیس : باغ بهشت
پرند : پارچه ابریشمی
پرنیان : حریر، دیبا
پروانه : حشره ای زیبا، فرمان، گوشهای در موسیقی
پروین : نام ستارهای
پری : زن زیبا
پری بانو : از نام های برگزیده
پری سیما : زیبا روی
پریچهر : پری رخسار، خوشگل، زیبا روی
پریدخت : دختر پری چهره و زیبارو
پریرخ : پری رو، پری رخسار، خوبروی
پریروی : خوشگل، زیبا رو
پریزاد : فرزند پری، فرزند زیبا
پریسا : مانند پری
پریسان : مانند پری
پریفام : زیبا چهره
پریگون : مانند پری
پریماه : زیبا چون ماه و پری
پریناز : دارای ناز و کرشمهای چون پری
پریوش : پری مانند
پگاه : سحر، بامداد
پوپک : پرندهای است، هدهد
پودینه : پونه
پوران : سرخ، گلگون؛ نام یکی از دختران خسرو پرویز شاه ساسانی
پوروچیستا : نام کوچکترین دختر زرتشت، پر بینش
پونه : بوته و گلی خوشبو
پیراسته : با نظم، با آرایش
پیرایه : آراسته، آرایش
پیروزه : فیروزه، از سنگهای قیمتی
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (ت)
تابان : نورانی، فروغمند
تابانروی : دارای روی درخشان
تابانمهر : خورشید تابان
تابش : نورافشان
تابناک : پرتو، نورانی
تابنده : تابیدن
تازه : جدید، پرتراوت، لطیف
تاژ : لطیف و نازک
تخشک : خوبرو و زیبا
تذرو : قرقاول
ترانه : تر و تازه، لطیف، قطعه آوازی
ترگل : گل تازه
تُرنج : بالنگ، طرحی مرکّب از طرحهای اسلیمی که معمولًا در وسط نقش قالی، تذهیب، ومانند آنها به کار میرود.
ترنگ : آواز تارهای ساز، صدای زه کمان هنگام تیرانداختن، قرقاول، خوش و زیبا
تَرَنُم : آواز خوش
تریتی : نام دختر میانه زرتشت
تشتر : نام ستاره تیر. نگهبان باران
تکاو : نام یکی از آهنگ های نامی باربد، زمین آبکند
تمیس : گیاهی بالا رونده، الهه ٔ عدالت در اساطیر یونان
تناز : نام مادر لهراسب، دختر آرش، نازنین
تنبور : نوعی ساز، دنبره
تندیس : پیکره، تصویر
تهمینه : زن رستم و مادر سهراب، نیرومند قوی
توران : از نامهای برگزیده، سرزمین تورانیان
تورانبانو : ملکه سرزمین توران
توراندخت : دختر سرزمین توران
تِیتَک : از نامهای زرتشتیان، شبکیه چشم به زبان پهلوی
تیهو : پرندهای خوش رنگ
نام های اصیل ایرانی با معنی (ث)
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (ج)
جانا : ای جان، ای عزیز جان پرور : آنچه باعث تیمار جان شود جانانه : دوست داشتنی جهاندخت : دختر شهره در عالم جوانه : جوان، جوانی، روی جویبار : کنار جوی آب
اسم های دخترانه ایرانی با معنی (چ)
چام : ناز و عشوه
چشمه : آب طبیعی از کوه
چکاو : نام پرندهای خوش آواز
چکاوک : نام پرندهای خوش آواز، آهنگی از موسیقی ایرانی
چَمان : خرامان
چهرزاد : اصیل، لقب هما دختر بهمن در شاهنامه
چیترا : نژاد، الهه مهتاب چیستا : دانش و دانایی؛ نام جوانترین دختر زرتشت، ایزد دانش
نام های اصیل ایرانی با معنی (ح)
نام های اصیل ایرانی با معنی (خ)
خاور : جای خورشید یا سرزدن خورشید
خجسته : شادباش، مبارک
خجیر : زیبا روی و پسندیده
خرامان : با ناز و وقار راه رفتن
خرم چهر : دارای چهره با طراوت
خرمدل : خوشدل، خوشحال، شادمان
خندان : خندیدن، با لبخند
خوب چهر : از نامهای برگزیده
خوبرخ : خوب چهره
خوبروی :زیبا و خوب چهره خوردخت : دختر آفتاب
خورزاد : زاده خورشید
خورشاد : خورشید شاد خورشید : هور، هورشید، آفتاب
خورشید چهر : دارای چهره تابان
خُوروَش : همانند خورشید
خوشبوی : دارای بوی خوش
خوشچهر : نیکو روی
خوشخو : نیک رفتار، با صفا
خوشدل : شاد، شادمان، خوشنود، خوشحال
خوشروی : خوشرو، خوش صورت، خوشگل
خوشگو : خوش سخن
خوشنوا : خوش آواز، خوش آهنگ
خوشه : چند دانه که در کنار هم آویزان باشند
نام های اصیل ایرانی با معنی (د)
دراج : نام پرندهای است، بدرجات بالا رونده
دُرافشان : روشن، تابان، شیرین سخن
درخشان : درخشنده، روشنایی دهنده
دُردانه : دانه در، مروارید بزرگ
درسا : مانند مروارید، ارزشمند
دِرمنَه : گیاهی خوشبو
دُرنا : نام پرندهای است درناز: زیبا رو و گران بها
فروش اينترنتي کيک و شيريني از قنادي هاي برند تهران و انجام تمامي خدمات جشن شما عزيزان (تحويل درب منزل) (پشتيباني 24 ساعته ) (تحويل در کمتر از 60 دقيقه ) (پرداخت وجه بعد از رضايت مشتري ) تضمين کيفيت تمامي محصولات ، بدون هزينه اضافي www.rise724.ir
تنها به دلیل اینکه مردم زیادی از سوپرمارکت اینترنتی اکالا خرید نمی کنند به این معنی نیست که آن ها نمی خواهند. در واقع بسیاری از آن ها به صرفه جویی در وقت، بسیار نیاز دارند اما به فروشگاه ها می روند، ساعت های زیادی را راهروهای فروشگاه ها می گذراند و در صف پرداخت منتظر می مانند. در حالیکه از خریدهای راحت از یک سوپرمارکت اینترنتی خبر ندارند! اما راحتی همه چیز نیست. یکی از سوال هایی که همیشه ذهن بازاریابان فعال در این صنعت را به خود مشغول می کند این است که چرا مصرف کننده از سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره ای سر کوچه ی خود خرید نکند و سوپرمارکت های آنلاین را انتخاب کند؟ مصرف کنندگان حاضر نیستند که قیمت، کیفیت، سرعت و تنوع کالایی را قربانی صرفه جویی در وقت کنند. این درحالی است که یک سوپرمارکت اینترنتی به سختی می تواند همه ی ویژگی های قیمت به صرفه، کیفیت سرویس ایده آل، سرعت تحویل بالا و تنوع کالایی را همگی باهم داشته باشند. همانطور که در فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی نیز میبینیم، استراتژی آن ها عمدتا یا همواره تخفیف با تنوع کالایی کم یا تنوع کالایی بالا با تخفیف کم و کالاهای لوکس تر است. در صنعت سوپرمارکت های اینترنتی نیز معمولا یک یا تعدادی از این مزیت های رقابتی مطرح می شوند:
• تخفیف بالا و قیمت مناسب • سرعت در تحویل سفارشات و کیفیت خدمات • تنوع کالایی و کیفیت آن ها • هزینه های عملیاتی • نقاط تحت پوشش
بنابراین مزیت رقابتی برجسته در این صنعت حرف اول را می زند و هر سوپرمارکت اینترنتی که بتواند تعداد بیشتری از مزیت های بالا را کسب کند، احتمال موفقیت بیشتری را نیز خواهد داشت. بنابر مصاحبه هایی که با مشتریان سوپرمارکت های آنلاین مختلف داشته ایم درصد زیادی از آن ها درصورتیکه یک سوپرمارکت اینترنتی در مزیت رقابتی خود، عملکرد خوبی نداشته باشد، بلافاصله سوپرمارکت آنلاین دیگری را انتخاب می کنند که این موضوع، کار سخت سوپرمارکت های آنلاین را در رقابت با دیگر رقبا بیان می کند. اما در این میان راحتی خرید، ارزش پیشنهادی اصلی همه ی سوپرمارکت های آنلاین است. بنابراین هر عاملی که باعث عدم راحتی مشتری در خرید شود، گارانتی از دست دادن مشتری برای همیشه است! سرعت پایین وب سایت، رابط کاربری ضعیف، عکس نامناسب و اطلاعات ناکافی محصولات از این دسته عوامل است.
تنها به دلیل اینکه مردم زیادی از سوپرمارکت اینترنتی اکالا خرید نمی کنند به این معنی نیست که آن ها نمی خواهند. در واقع بسیاری از آن ها به صرفه جویی در وقت، بسیار نیاز دارند اما به فروشگاه ها می روند، ساعت های زیادی را راهروهای فروشگاه ها می گذراند و در صف پرداخت منتظر می مانند. در حالیکه از خریدهای راحت از یک سوپرمارکت اینترنتی خبر ندارند! اما راحتی همه چیز نیست. یکی از سوال هایی که همیشه ذهن بازاریابان فعال در این صنعت را به خود مشغول می کند این است که چرا مصرف کننده از سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره ای سر کوچه ی خود خرید نکند و سوپرمارکت های آنلاین را انتخاب کند؟ مصرف کنندگان حاضر نیستند که قیمت، کیفیت، سرعت و تنوع کالایی را قربانی صرفه جویی در وقت کنند. این درحالی است که یک سوپرمارکت اینترنتی به سختی می تواند همه ی ویژگی های قیمت به صرفه، کیفیت سرویس ایده آل، سرعت تحویل بالا و تنوع کالایی را همگی باهم داشته باشند. همانطور که در فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی نیز میبینیم، استراتژی آن ها عمدتا یا همواره تخفیف با تنوع کالایی کم یا تنوع کالایی بالا با تخفیف کم و کالاهای لوکس تر است. در صنعت سوپرمارکت های اینترنتی نیز معمولا یک یا تعدادی از این مزیت های رقابتی مطرح می شوند:
• تخفیف بالا و قیمت مناسب • سرعت در تحویل سفارشات و کیفیت خدمات • تنوع کالایی و کیفیت آن ها • هزینه های عملیاتی • نقاط تحت پوشش
بنابراین مزیت رقابتی برجسته در این صنعت حرف اول را می زند و هر سوپرمارکت اینترنتی که بتواند تعداد بیشتری از مزیت های بالا را کسب کند، احتمال موفقیت بیشتری را نیز خواهد داشت. بنابر مصاحبه هایی که با مشتریان سوپرمارکت های آنلاین مختلف داشته ایم درصد زیادی از آن ها درصورتیکه یک سوپرمارکت اینترنتی در مزیت رقابتی خود، عملکرد خوبی نداشته باشد، بلافاصله سوپرمارکت آنلاین دیگری را انتخاب می کنند که این موضوع، کار سخت سوپرمارکت های آنلاین را در رقابت با دیگر رقبا بیان می کند. اما در این میان راحتی خرید، ارزش پیشنهادی اصلی همه ی سوپرمارکت های آنلاین است. بنابراین هر عاملی که باعث عدم راحتی مشتری در خرید شود، گارانتی از دست دادن مشتری برای همیشه است! سرعت پایین وب سایت، رابط کاربری ضعیف، عکس نامناسب و اطلاعات ناکافی محصولات از این دسته عوامل است.
بازارکار در دهههاي اخير کشور به وسيلهي متولدين دههي شصت و هفتاد قرق شده است. اين متولدين جمعيت زيادي را در کشور تشکيل ميدهند؛ که ميتوان گفت با توجه به مسن شدن آنها، در هر بخشي براي برطرف کردن نيازهاي طبيعيشان مشکلات زيادي در کشور ايجاد شده است.
ايلنا؛ از ابتدا زماني که تحصيلات مدرسهاي متولدين اين دو دهه به پايان رسيد، براي ورود به دانشگاه با مشکلات زيادي مواجه بودند. بعد از اتمام دوران دانشگاه همهي اين افراد جوياي کار بودند در حالي که زمان فارغالتحصيلي اين افراد مصادف بود با تحريمها و به سبب آن افزايش نرخ بيکاري.
از همين رو امروز با توجه به شرايط کاري موجود در بازارکار و از طرفي جمعيت زياد جوياي کار به خصوص در مراکز استانها و شهرهاي بزرگ، کار در تاکسيهاي اينترنتي بيش از پيش در ميان جوانان طرفدار پيدا کرده است.
حال آنکه با توجه به ترافيک موجود در کلان شهرها و سختي کار بيش از حد براي رانندگان اين تاکسيها و همچنين افزايش استهلاک خوردوي آنها به دليل استفادهي مداوم از خودروها و به طبع کاهش ميزان درآمد اين رانندگان؛ کار در تاکسيهاي اينترنتي آيا صرفهي اقتصادي دارد؟ آيا ميزان درآمد شما با ميزان زماني که به آن اختصاص ميدهيد، مطابقت دارد؟ پاسخ اين سوالات با شما. ما در اين مقاله به بررسي شرايط لازم براي کار در اين مراکز پرداختهايم، با ما همراه باشيد.
بررسي نوع و قيمت خودرو
در شرايط کنوني و با توجه به افزايش چند برابري قيمت خودروها، چه داخلي و چه خارجي تنها گزينهاي که ميتوان به وسيلهي آن به انجام چنين کاري فکر کرد خودرو پرايد است. قيمت پرايد در بازار امروز افزايش فزايندهاي داشته است.
در گذشته بسياري از خانوادهها با درآمد کم توانايي خريد اين خودرو را داشتند و شايد يکي از ماشينهايي بود که اصطلاحا افراد بسياري با آن راننده شده بودند. در حال حاضر پرايد به خودرويي تبديل شده است که کمتر کسي توانايي خريد آن يا حداقل توانايي خريد نو و صفر آن را داشته باشد. خودرو پرايد مدل 90 با توجه به قيمت ارز، نسبتا سالم، قيمتي در حدود 28 ميليون تا 30 ميليون دارد.
پرايد مدل 92 با قيمتي در حدود 32 تا 34 ميليون تومان در حال خريد و فروش است و پرايد صفر مدل 98 قيمتي در حدود 45 ميليون تومان دارد. اين بدين معني است که اگر کسي که از دانشگاه تازه فارغالتحصيل شده است بايد در حدود 30 ميليون تومان سرمايه داشته باشد تا بتواند در يکي از تاکسيهاي اينترنتي مشغول به کار شود و شما بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که امکان اشتغال در تاکسيهاي اينترنتي در بسياري از شهرهاي کشور امکان پذير نيست.
استهلاک خودرو
با توجه به تغييرات قيمت دلار امروز هزينه تعمير و نگهداري خودروها بيش از پيش افزايش داشته است .هزينه تعميرات و نگهداري وسايل نقليه شامل هزينه خريد و تعويض روغن موتور و فيلترها است و همچنين موارد مصرفي خودرو شامل باتري خودرو و لاستيکها ميشود.
بررسي باتري خودرو
با توجه به تغييرات در بازار ارز هزينه واردات و توليد باتري در کشور به ازاي هر آمپر افزايش پيدا کرده است و به همين دليل قيمت باطري ماشين نيز طبعا افزايش پيدا ميکند. باتري خودرو يکي از حساسترين و شايد يکي از مهمترين موارد مصرفي هر خودرويي است که به دو نوع FM و LM تقسيم بندي ميشود. نوع LM که به عنوان باتري اسيدي شناخته ميشود و نوع FM که به باتري اتمي معروف است.
باتري هاي اتمي نسبت به باتريهاي اسيدي از ماندگاري بالاتري برخوردار بوده و احتياج به مراقبت آنچناني ندارد اما در برابر ديسچارجهاي عميق و زياد، بسياري از مواد خود را از دست داده و عملا کارايي آنها از بين ميرود.
اما باتريهاي اسيدي يا LM در آب و هواي گرم کارايي بهتري دارد و با اضافه کردن آب باتري ميتوان از آنها تا مدتها استفاده کرد. باتريها توان ايجاد جريان ابتدايي مناسب براي استارت خودروها را دارند. مدت زماني که طول ميکشد تا موتور روشن شود معمولا بين 3 ثانيه تا 13 ثانيه است و باتري تنها براي اين منظور ساخته شدهاند.
بعد از آن با روشن شدن موتور و شارژ شدن دينام، برق خودرو از دينام تامين ميشود. مواردي که ممکن است از طول عمر باتريها بکاهد دشارژ عميق باتري، گرما و وارد آمدن ضربه است. ضربه ممکن است مواد تشکيل دهندهي باتري را جا به جا کند، که اين موضوع سبب بروز اتصال کوتاه در باتري ميشود.
با توجه به اينکه باتري يکي از قطعات مهم در هر خودرويي محسوب ميشود، اما جاي نگراني چنداني نيست، زيرا با توجه به قيمت آن براي خودروي پرايد، هزينهاي که براي خريد باتري ميشود حداقل به مدت 2 سال جواب گوي نياز شما است و در طول 2 سال اين هزينه سرشکن خواهد شد.
باتري مورد نياز براي پرايد 50 آمپر تا 60 آمپر است، قيمت اين نوع باتري با توجه به شرکت سازندهي آنها در بازار بين 250 هزارتومان تا 500 هزار تومان بوده و عمر مفيد باتري خودرو در حدود دو سال است.
بررسي لاستيک خودرو
شايد بتوان گفت لاستيک خودرو در کنار موتورآن يکي از ستونهاي تشکيل دهنده هر خودرويي محسوب ميشود. مواردي که در خريد لاستيک بايد به آنها توجه کرد تاريخ توليد لاستيک، سايز لاستيک، ميزان تحمل بار آن و ميزان سرعت مجاز آن است.
همچنين برند و کشور سازندهي لاستيک از ديگر نکاتي است که بايد به آن توجه شود. در ادامه به مواردي براي نگهداري و آشنايي با انواع لاستيک اشاره ميکنيم که ميتواند در کار در تاکسي هاي اينترنتي مفيد واقع شود.
1- تاريخ توليد لاستيک به صورت يک عدد 4 رقمي که شامل سال و ماه توليد آن است در کنار لاستيک خودرو نوشته شده ميشود.
2- سايز لاستيک بايد متناسب با نوع خودرو شما باشد. سايز لاستيک از 165 براي خودروهاي داخلي مانند پرايد آغاز ميشود و تا 195 براي اکثر خودروهاي توليد داخل استفاده ميشود.
3- بار مجاز لاستيک ميزان حداکثر وزني است که لاستيکها با توجه به فشار بادي که درون آنها است، ميتوانند تحمل کنند. بار مجاز براي لاستيکهاي پرايد با فشار باد 76 معادل 400 کيلوگرم است.
4- سرعت مجاز هر لاستيک ميزان فشاري است که هر لاستيک ميتواند به مدت 10 دقيقه با حداکثر سرعت آن را تحمل کند. اين ميزان فشار با حروف الفباي انگليسي مشخص ميشود. براي خودروي پرايد اين حرف H است که اگر ميزان بار ماشين و باد لاستيکها استاندارد باشد ميتواند تا حدود 320 کيلومتر در ساعت سرعت و فشار را تحمل کند.
قيمت لاستيک مناسب براي پرايد با توجه به شرکت سازندهي آن بين 300 هزار تومان تا 950 هزارتومان متغيراست. عمر مفيد لاستيک چيزي در حدود 90 هزار کيلومتر است. با توجه به کارکرد ماشين بايد بين سال دوم تا سوم نسبت به تعويض لاستيک ماشين اقدام شود.
همچنين با گران شدن تقريبا همهي لوازم و موارد مصرفي اتومبيل، قيمت لاستيک نيز از اين قاعده مستثني نبوده است. حال با توجه به اينکه اين هزينه در طول 2 تا 3 سال سرشکن خواهد شد پس جاي نگراني چنداني نخواهد بود.
مواردي که مورد بررسي قرار گرفت، گوشه اي از قطعات استهلاکي خودرو را هدف قرار داد، اما مواردي ديگر مانند ديسک و صفحه، تعويض روغن گيرباکس و جلوبندي ميتواند خود سبب بروز هزينه به شکل مقطعي شود، با توجه به شرايطي که در بالا به آنها پرداختيم؛ اين سوال مطرح است که آيا کار در تاکسيهاي اينترنتي به صرفه است يا خير؟
اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و کسب و کار آنلاين را داريد قبل از طراحي فروشگاه آنلاين بهتر است اين متن را خوب بخوانيد احتمالا براي راه اندازي يک فروشگاه اينترنتي موفق مي تواند به شما کمک کند.
اگر قصد راه اندازي يک فروشگاه آنلاين موفق براي کسب و کار خود را داريد ما به شما نکته هاي مهمي را خواهيم گفت که مي تواند به شما کمک کند که شايد شرکت هاي طراحي سايت براي اينکه بتوانند پول بيشتري از شما بگيرند آنها را به شما نخواهند گفت شايد تا زماني که شما در يک عمل انجام شده قرار گيريد بعد از آن شما به يک منبع درآمد خوب براي آنها تبديل مي شويد ما در اينجا سعي مي کنيم مطالب مختلف را براي شما باز کنيم تا در بتوانيد هم تيم فني خود را بهتر انتخاب کنيد و هم در زمان نوشتن قرارداد بدانيد به چه چيزهايي بايد دقت کنيد؛ شايد در ابتداي خواندن اين متن کمي خسته شويد و با خود بگوييد من اين موارد را مي دانم اما از شما مي خواهيم قبل از طراحي و راه اندازي فروشگاه اينترنتي خود براي خواندن اين متن 20 دقيقه وقت بگذاريد چراکه خواندن اين مقدمه براي درک موارد گفته شده در ادامه لازم است اما مطمئن باشيد نکاتي را به شما خواهيم گفت که مي تواند به شما در يک تصميم گيري درست کمک کند، به ياد داشته باشيد ما نه شرکت طراحي سايت هستيم و نه شرکت سئو و راه اندازي فروشگاه اينترنتي و کسب و کار شما نه ضرري براي ما دارد و نه سودي فقط سعي داريم نکات مهم براي راه اندازي فروشگاه انلاين را که ممکن است هرکسي به شما نگويد را در اينجا براي شما توضيح دهيم.
امروزه با همه گير شدن هر چه بيشتر اينترنت ما شاهد تغيرات بسيار بزرگي در زمينه هاي مختلف هستيم اما اين تغييرات با سرعتي باور نکردني در حال جلو رفتن مي باشد سرعتي که تا به امروز بشر آن را تجربه نکرده بود، اين تغييرات تحولات بسيار زيادي در تمامي زمينه ها در دنيا به وجود آورده که اگر بخواهيم تنها به قسمت کوچکي از آن اشاره کنيم به وجود آمدن کسب و کارهاي اينترنتي و تاثير آن بر روي فرهنگ خريد مردم دنيا بوده است، که مزاياي بي شمار آن هم براي خريدار و هم فروشنده باعث سرعت گرفتن بيشتر آن شده است به طوري که همه مشاغل امروزه به سمت آنلاين شدن در حال تغيير هستند از خريد کالاهاي فيزيکي گرفته تا سفارش غذا، گرفتن تاکسي، ديدن فليم و هر آنچه که به ذهن شما مي رسد اما دليل بزرگي که باعث شده اين دسته از کسب و کارهاي اينترنتي به سرعت گسترش پيدا کنند به دليل مزايايي که براي هر دو طرف ايجاد مي کند کسب و کارهاي فيزيکي چون توان رقابت با آن را ندارند به ناچار در حال تغيير شکل و يا حذف شدن هستند اما در اين ميان ما قصد داريم نگاهي به فروشگاه هاي آنلاين داشته باشيم که امروزه با سرعتي باور نکردني در حال زياد شدن هستند و ممکن است شما نيز که در حال خواندن اين مقاله هستيد قصد راه اندازي يک کسب و کار آنلاين براي خود هستيد تا بتوانيد محصولات و يا خدمات خود را در آن عرضه کنيد توجه داشته باشيد از صدها سايت فروشگاهي که روزانه فقط در کشور ما راه اندازي مي شود شايد يکي از آنها بتواند موفق شود و به سود دهي برسد پس مطمئنا مشکلات خاص خود را دارد که اگر با آنها آشنا نباشيد و راه حلي براي آنها نداشته باشيد شما نيز نمي توانيد به موفقيت دست پيدا کنيد.
مزاياي اين نوع کسب و کار براي فروشنده
همان طور که اشاره کرديم يک فروشگاه اينترنتي مي تواند مزاياي بي شماري براي فروشندگان داشته باشد به همين خاطر هم امروزه بسياري از افراد به دنبال راه اندازي يک فروشگاه اينترنتي براي فروش کالاهاي خود هستند چراکه شما با داشتن يک فروشگاه آنلاين ديگر محدوديت مکاني و زماني نخواهيد داشت يعني خريداران محصول شما در هر جاي کشور و يا دنيا که باشند به راحتي مي توانند شمارا پيدا کنند و مهم تر از آن اينکه زمان نيز اهميتي ندارد چراکه شما مي توانيد 24 ساعته در دسترس مشتريان خود باشيد و به آنها سرويس دهي کنيد، از طرف ديگر شما هيچ محدوديتي در فضا براي قرار دادن محصولات خود نداريد و هر آنچه که بخواهيد را مي توانيد براي مشتريان در فروشگاه خود قرار دهيد و از همه مهم تر اينکه هزينه هاي شما در مقايسه با يک فروشگاه فيزيکي بسيار کمتر خواهد بود که مي تواند براي کاهش قيمت و رقابتي تر به شما کمک کند اين موارد تنها قسمتي از مزاياي آن براي صاحب کسب کار محسوب مي شود.
مزاياي اين نوع کسب و کار براي خريدار
مي توان گفت يک فروشگاه اينترنتي مزاياي بي شماري براي خريداران نيز دارا مي باشد اول از همه در اينجا نيز هيچ محدوديت مکاني و زماني براي مشتري وجود ندارد به همين خاطر مشتري مي تواند در هرجايي که باشد تنها با يک سرچ ساده محصول مورد نظر خود را در صدها و حتي هزاران سايت پيدا کند و با صرف کمترين زمان محصول مورد نظر خود را در برندها و مدل هاي مختلف مورد بررسي قرار دهد و آنها را با يکديگر مقايسه کند تا بتواند بهترين آن را ازنظر قيمت و خدمات انتخاب کند، در اينجا به دليل اينکه فروشگاه هاي آنلاين هزينه کمتري به نسبت فروشگاه هاي فيزيکي دارند مشتري نيز مي توانند محصول خود را با قيمت بسيار مناسب تر تهيه کنند؛ دقيقا بخاطر همين مزاياي بي شمار است که خريد و فروش هاي آنلاين به سرعت در حال افزايش است.
فروشگاه هاي اينترنتي به چه سمتي مي روند
همان طور که گفتيم خريد و فروش اينترنتي مي تواند مزاياي بي شماري براي هر دو طرف داشته باشد به همين دليل نيز در سال هاي اخير کسب و کارهاي آنلاين از فروشگاه هاي فيزيکي پيشه گرفته اند، بسياري از افراد نيز به خاطر اينکه از اين بازار عقب نمانند و بتوانند سهمي از اين بازار بزرگ براي خود کسب کنند اقدام به راه اندازي يک سايت براي کسب و کار خود مي کنند و هيمن موضوع باعث ايجاد رقابتي بسيار سنگين شده است به همين خاطر بسياري از افراد به دلايل مختلفي نمي توانند در اين بازار رقابت کنند و کنار مي روند، امروزه بيشتر سايت ها به سمت تخصصي شدن به پيش مي روند تا بتوانند با تمرکز بر روي يک برند و يا محصول آن را با بهترين قيمت و خدمات به مشتريان خود ارائه کنند تا از رقباي خود پيشه بگيرند، در اينجا اگر بخواهيم از يک فروشگاه تخصصي نام ببريم که توانسته با رعايت موارد مختلف در زمينه کاري خود به موفقيت دست پيدا کند مي توانيم به فروشگاه اينترنتي 20 بخر نمايندگي لوازم خانگي بوش اشاره کنيم که يک فروشگاه کاملا تخصصي در زمينه لوازم خانگي محسوب مي شود اگر شما وارد اين فروشگاه شويد تنها چند برند مطرح را مشاهد مي کنيد که هر محصول داراي عکس، فيلم، جدول مشخصات فني و توضيحات کامل آن محصول مي باشد اما چيزي که در اين فروشگاه جالب است چيدمان و ساختار فني آن است و آن طور که به نظر مي رسد خود را براي رقابتي سنگين آماده مي کند از مزيت هايي که اين فروشگاه تخصصي دارد اين است که خريدار خيلي بهتر مي تواند محصول مورد نظر خود را به صورت کامل مورد بررسي قرار دهد از طرف ديگر چون چنين سايت هايي مانند 20 بخر در يک زمينه تخصصي فعاليت مي کنند مي توانند مشاوه تخصصي به صورت تلفني و يا آنلاين به مشتريان خود ارائه کنند تا بتوانند با مشاوه هاي تخصصي به مشتريان خود براي انتخابي بهتر کمک کنند و چون اين دسته از فروشگاه ها وسعت کمتري ازنظر محصول و يا برند دارند مي توانند محصولات خود را با خدماتي بهتر و قيمت بسيار مناسب تر در اختيار مشتريان خود قرار دهند. در ادامه به شما پيشنهاد مي کنيم حتما نگاهي به فروشگاه 20 بخربزنيد و سعي کنيد به صفحات مختلف آن نگاهي داشته باشيد و بعد برگرديد و با هم ادامه دهيم
احتمالا براي شما سولات بسياري به وجود آمده چراکه اين سايت از نظر ظاهر خيلي معمولي به نظر مي رسد، در اينجا فقط به دو نکته کوچک اشاره مي کنيم و سپس در ادامه بيشتر به آن خواهيم پرداخت، توجه داشته باشيد که موارد فني بسيار مهم تر از ظاهر سايت است amazon زشت ترين و در اين حال موفق ترين فروشگاه اينترنتي دنيا و يا سايت ديوار يکي از زشت ترين سايت هاي ايران اما موفق ترين در حوضه کاري خود پس ايده، موارد فني و استراتژيک مهم ترين عواملي هستند که شما را به موفقيت نزديک مي کند، اما اگر برنامه ريزي و استراتژيک خوبي براي کار نداشته باشيد در اوج شکست خواهيد خورد اگر در بالا دقت کرده باشيد گفتيم فروشگاه اينترنتي 20 بخر به نظر مي رسد خود را براي رقابتي سنگين آماده مي کند، دقت داشته باشيد هر چه جلوتر برويد و به موفقيت نزديک تر شويد رقباي شما نيز قدرتمند تر خواهند بود و اگر توان مقابله با آنها را نداشته باشيد با يک حمله کوچک شما را نابود خواهند کرد پس بايد محکم و به آرامي حرکت کنيد و براي اهداف خود برنامه ريزي دقيقي داشته باشيد.
اشتباه بزرگ در فروشگاه هاي اينترنتي
همان طور که بر کسي پوشيده نيست فروشگاه اينترنتي ديجي کالا به عنوان موفق ترين و بزرگترين فروشگاه آنلاين در ايران و خاورميانه مي باشد که توانسته سهم بزرگي از فروش آنلاين را به خود اختصاص دهد اما حال که سخن از آن شد بايد بگوييم اين فروشگاه سهم بزرگي در فرهنگ خريد آنلاين در کشور ما دارد، اين فروشگاه امروزه به قدري بزرگ است که به جرئت مي توان گفت چيزي نيست که به ذهن شما بيايد و نتوانيد آن را در اين سايت پيدا کنيد متاسفانه بسياري از افراد در روياي اينکه بتوانند سايتي مانند ديجي کالا داشته باشند وارد اين بازار شده و سعي مي کنند سايتي مانند آن را طراحي کنند و محصولات بي شماري را در سايت خود قرار مي دهند بدون آنکه متوجه اين باشند که اين محصولات از کجا و با چه قيمتي قرار است تامين شود، فقط شروع به اضافه کردن محصول در سايت مي کنند و چون نمي توانند با سايت هاي بزرگ و يا تخصصي رقابت کنند خيلي زود حذف مي شوند، اما بسياري از اين افراد نيز تصور مي کنند مي توانند مانند ديجي کالا به يک مارکت پليس بزرگ تبديل شوند تا با دادن پنل به فروشنگان مختلف بتوانند کالاهاي خود را تامين کنند اما کدام فروشنده بزرگ راضي مي شود کالاي خود را در سايت شما قرار دهد فروشگاهي که نه شناخته شده است و نه فروشي دارد چگونه مي توانيد آنها را قانع کنيد که محصولات خود را با قيمت مناسب در فروشگاه شما قرار دهند؟ به ياد داشته باشيد شما هيچ گاه نمي توانيد خود را با فروشگاهي مانند ديجي کالا با اين اعتبار و سرمايه مقايسه کنيد پس بهتر است واقع بينانه به آن نگاه کنيد.
اما يکي ديگر از دلايلي که بسياري از افراد در اين کار شکست مي خورند اين است که اغلب اين افراد به عنوان يک صاحب فروشگاه و يا حتي تاجر چون يک محصول را به قيمت دست اول در اختيار دارند تصور مي کنند مي توانند با راه اندازي يک فروشگاه اينترنتي محصولات خود را به صورت مستقيم به مشتريان خود عرضه کنم چون کسي نمي تواند با من ازنظر قيمت رقابت کند اما غالبا بسياري از اين دسته از افراد بدون هيچ گونه اطلاعاتي وارد دنياي کسب و کار اينترنتي مي شوند بدون آنکه چيزي در مورد آن بدانند اما اين دسته نيز خيلي زود شکست مي خورند و فقط سرمايه خود را از دست خواهند داد اما اگر دليل آن را خيلي خلاصه بخواهيم به شما بگوييم اين است که فقط کافي است يک لحظه خود را جاي مشتري قرار دهيد که به دنبال خريد يک محصول است، در اينجا شما مطمئنا به عنوان يک خريدار محصول خود را در اينترنت سرچ مي کنيد وهمانطور که مي دانيد گوگل در هر صفحه 10 فروشگاه را به شما معرفي مي کند شما به عنوان يک خريدار چند تا از اين فروشگاه ها را بررسي مي کنيد؟ سايت شما در نتايج گوگل در کدام صفحه قرار مي گيريد؟ پس شانسي براي ديده شدن نداريد و زماني که ديده نشويد نمي توانيد محصول خود را به فروش برسانيد.
بسياري از افراد در اينجا مي گويند که ما براي اين کار مي توانيم از بهترين شرکت براي طراحي فروشگاه اينترنتي خود استفاده مي کنيم اما درجواب اين افراد بازهم به طور خلاصه مي گوييم که شما براي داشتن يک فروشگاه اينترنتي موفق به چندين گروه مختلف احتياج خواهيد داشت که طراحي سايت کوچکترين آن بشمار مي رود اگر شما به عنوان صاحب اين کسب و کار دانش کافي براي اين کار نداشته باشيد چطور مي خواهيد گروه هاي خود را انتخاب کنيد و مهم تر از آن چطور مي توانيد يک استراتژيک براي کار خود طراحي کنيد و آنها را با يکديگر هماهنگ کنيد پس به شما پيشنهاد مي کنيم اگر علم و ديد لازم براي اين کار را نداريد وارد اين بازي خطرناک نشويد چون به جز اينکه سرمايه خود را از دست دهيد چيزي به دست نمي آوريد پس بهتر است قبل از هر تصميمي از هر نظر خوب به آن فکر کنيد و بعد شروع کنيد.
اگر همچنان به تصميم خود براي راه اندازي فروشگاه اينترنتي مصمم هستيد خوشحال هستيم اما براي اينکه در کار خود شکست نخوريد و بتوانيد يک کسب و کار موفق نسبت به سرمايه خود داشته باشيد پس بهتر است با برنامه ريزي درستي بر اساس واقعيت ها داشته باشد ما به شما براي نوشتن اين برنامه کمک مي کنيم.
سرمايه خود را بر اساس واقعيت مشخص کنيد که مي خواهيد آن را براي سايت خود هزينه کنيد اما توجه داشته باشيد که دفتر و وسايل دفتر مانند ميز، کامپيوتر و غيره جزو سرمايه شما محسوب نمي شود و اگر اين ها را نداريد مبلغ مورد نياز براي خريد وسايل را مشخص کنيد و از سرمايه اي که در حال حاضر داريد کم کنيد و سرمايه اي که براي طراحي و نگهداري سايت مي ماند را مشخص کنيد.
به ياد داشته باشيد کاري که در آن قصد داريد وارد شويد يک کار بلند مدت و زمان بر است شما براي اينکه بتوانيد سايت خود را به درآمد برسانيد حداقل بين 1.5 تا 2 سال به زمان احتياج داريد پس هزينه هاي خود را بابت اجاره، پول سرور، محتوا و سئو که در اين مدت بايد هزينه کنيد را محاسبه کنيد و کنار بگذاريد، دقت داشته باشيد که اگر مي خواهيد در اين کار موفق باشيد شما بايد همه چيز را ماکسيموم حالت در نظر بگيريد بسياري از افراد شايد مي توانستند يک فروشگاه موفق داشته باشند اما به دليل محاسبات اشتباه مجبور شده اند که کار خود را نيمه راه رها دقيقا زماني که کار آن ها در حال به ثمر نشستن بود و اگر مي توانستند 6 ماه بيشتر طاقت بياورند شايد همه چيز براي آنها طوري ديگر رقم مي خورد.
بعد از آن حتما با افرادي که صاحب يک سايت و يا يک فروشگاه اينترنتي هستند و در اين راه تجربه دارند را پيدا کنيدو با آنها مشورت کنيد و از آنها بابت سختي هاي کار و هزينه هايي که دارند سوال کنيد چراکه وقتي وارد اين کار مي شويد آنقدر موارد و هزينه هاي مختلف وجود دارد که فقط در طول کار با آنها آشنا مي شويد به همين خاطر سعي کنيد بابت سئو، محتوا، طراحي سايت از آنها سوال کنيد تا با اين موارد بيشتر آشنا شويد مواردي که مي تواند در تصميم گيري شما تاثير بسيار زيادي داشته باشد.
حتما قبل از اينکه با شرکتي قرارداد بابت طراحي فروشگاه اينترنتي و يا کسب و کار خود ببنديد با چند مشاور در اين زمينه مشورت کنيد که حتما براي شما هزينه بر نيز خواهد بود اما شما مي توانيد با استفاده از تجربيات و راهنمايي هاي مختلف از ضررهاي جبران ناپذير در آينده جلوگيري کنيد سعي کنيد تجربه را بخريد تا اينکه بابت به دست آوردن آن هزينه بيشتري پرداخت کنيد.
اين حداقل مواردي است که بايد به آنها توجه کنيد و سعي کنيد حداقل 6 ماه براي برنامه ريزي و تحقيقات خود وقت بگذاريد مطمئن باشيد اين زمان جزو کار شماست و مي تواند شمارا چند سال به جلو بيندازد و سعي کنيد هيچ وقت گول حرف هاي طلائي را نخوريد و همه چيز را با واقعيت بسنجيد و قبل از قرارداد نوشتن با هر شرکتي با کساني که سايت هاي آنها را به عنوان نمونه کار به شما معرفي مي کنند صحبت کنيد چراکه بسياري از آنها نمونه کار واقعي آنها نيستند و يا بسياري از آنها مشکلاتي زيادي در کار دارند سعي کنيد مشکلات آن ها را بپرسيد تا شما با آن مشکلات روبه رو نشويد، در آخر از شما مي پرسم ازنظر شما چه سايتي موفق است و اصلا يک سايت خوب چه پارامترهايي بايد داشته باشد باز به شما پيشنهاد مي دهيم به سايت هاي موفق اما کوچک مانند «فروشگاه آنلاين 20 بخر» که در بالا به شما معرفي کرديم خوب دقت کنيد اگر خواستيد مي توانيد از لينکي که براي شما قرار داده شده است براي ديدن اين سايت استفاده کنيد به ياد داشته باشيد که سايت هاي بزرگ مانند ديجي کالا و يا زنبيل الگوي خوبي براي شما محسوب نمي شود چراکه الگو برداري از آنها ميلياردها پول لازم دارد و شمارا به بي راهه مي برند، به ياد داشته باشيد که سايتي مانند ديجي کالا در سومين سال خود در اولين سرمايه گذاري 20 ميليون دلار در آن سرمايه گذاري شد اين تنها اولين سرمايه اي بود که به آن تزريق شد شما مي توانيد نگاهي به تاريخ آن داشته باشيد. اميدواريم اين متن توانسته باشد به شما براي راه اندازي فروشگاه انلاين و يا کسب و کار شما کمک کند.
مزيت خريداري دستگاه هاي فورتي نت بسيار زياد و قابل تامل است. پنل کاربري دستگاه هاي اين برند کاربرپسند بوده و به راحتي با شرکت در يک دوره آموزش کاربردي چند ساعته ، قادر به کار کردن با اين دستگاه ها خواهيد بود.
ديدگاه فورتي نت از ابتدا ارائه امنيت گسترده، يکپارچه و با کارايي بالا در زيرساخت فناوري اطلاعات بوده است و در همين راستا با ارائه محصولات متنوع، امنيت شبکه و محتوا را به بهترين نحو فراهم آورده است. اين کمپاني متناسب با هر نوع نياز در حوزه امنيت شبکه، محصولات اختصاصي مرتبط با همان نياز را ارائه داده است که از جمله معروفترين آنها مي توان به فايروالهاي FortiGate که قابليت مديريت ساير محصولات فورتي نت و برند هاي ديگر را دارد، فايروال وب FortiWeb ، ابزار تجزيه و تحليل امنيتي FortiAnalyzer، ساير محصولاتي مانند FortiAP، FortiMail، FortiADC و ... که همه آنها را مي توان به صورت متمرکز از طريق Fortimanager کنترل و مديريت نمود، اشاره نمود. در گزارشهاي ارائه شده توسط موسسه معتبر گارتنر، فورتي نت طي چندين سال گذشته توانسته در حوزه تجهيزات امنيتي، جايگاه خود را در بخش برندهاي Leader حفظ نمايد.
فورتي نت همواره در حال بهبود دستگاه هاي ارائه شده بوده و با معرفي محصولات جديد در هر سري، علاوه بر اضافه نمودن قابليت هاي بيشتر، قيمت آن را نسبت به دستگاه مشابه در سري قبلي، کاهش داده است. براي مثال FG100F نسل جديدتر مدل FG100E مي باشد که توان خروجي آن به اندازه مدل FG200E بوده و علاوه بر ارائه دو پورت 10G و دو منبع تغذيه برق، از قيمت پايين تري نسبت به 200E برخوردار است.از جمله جديدترين محصولات فورتي گيت ميتوان به FG40F، FG60F ، FG100F و FG600E اشاره نموده که به ترتيب جايگزين هاي مناسبي براي دستگاه هاي FG80E، FG100E، FG200E و FG1000D هستند. براي مراکز داده مدل هايFG-1100E با قيمت پايينتر جاگزين قويتري براي مدل FG-1500D و نيز FG-2200E و FG-3300E به تازگي روانه بازار شده اند. شاهکار محصولات جديد فورتي نت به طور حتم مدل FG-1800F مي باشد. اين مدل که به تازگي معرفي شده از پردازنده NP7 بهره برده و با بهره گيري از پورت هاي پرظرفيت10G و 40G در حدود 195 گيگ خروجي در اختيار شما قرار دهد. اين به اين معني است که نسبت به مدل مشابه در برند معروف سيسکو در حدود 10 برابر کارايي بيشتري خواهد داشت و براي بانکها ، شرکت هاي بيمه و ارائه دهندگان پهناي باند مناسب مي باشد.
- لايسنس محصولات فورتي گيت
با توجه به تحريم هاي اعمال شده عليه کشور عزيزمان ايران، برخي از کاربران ترجيح مي دهند، به صورت آفلاين از فايروالهاي خريداري شده استفاده نمايند. اين بدين معني است که دستگاه ديگر در معرض بلاک شدن قرار نداشته و هزينه خريد لايسنس آنلاين محصولات فورتي نت ساليانه نيز کاهش مي يابد. اما ديگر به روز رساني هاي امنيتي به صورت آنلاين توسط دستگاه دريافت نشده و مدير شبکه مي بايست پس از توزيع هر به روزرساني به صورت دستي آن را به آن منتقل نمايد. با توجه به اينکه تحت هر شرايطي اين نوع به روز رساني با تاخير همراه است و کاربر نميتواند به صورت مستقيم از فورتي نت فايل ها را دريافت نمايد، خريداري محصول و اين به روزرساني هاي حياتي از شرکت ها معتبر که فايل هاي صحيح را با بالاترين سرعت ممکن در اختيار شما قرار مي دهد بسيار حائز اهميت مي باشد. همچنين ارائه پنل FTP براي دريافت پچ هاي آپديت، کار را براي شما آسانتر خواهد کرد.
اين مساله در مورد تامين لايسنس هاي آنلاين از حساسيت بيشتري برخوردار است.در سالهاي اخير به تدريج راهکار هاي گذشته جهت فعالسازي لايسنس ديگر عملي نبود و دستگاه هاي متعددي در ليست سياه شرکت فورتي نت قرار گرفته و به اصطلاح بلاک (Block) شده اند.قابل توجه آنکه به همين نسبت رفع اين مشکل يعني آنبلاک (Unblock) کردن نيز سخت تر و عملا امکان ناپذير شده است. لذا در اين خصوص مي بايست از مشاوره و تخصص شرکت هايي بهره جست که تجربه کافي در اين زمينه را داشته و بعنوان نمايندگان فروش محصولات فورتي گيت امکان ارائه راهکار هاي عملي براي دور زدن فني تحريم ها را داشته باشد. به اين ترتيب قيمت پايين تر در اين زمينه نمي تواند اولويت اصلي انتخاب تامين کننده باشد. با توجه به فشار هاي اقتصادي شرکت هايي بدون انجام عمليات هاي دقيق و هزينه بر فني طي سالهاي اخير اقدام به فروش اين محصولات امنيتي با قيمت پايين نموده باشند اما عدم تجربه کافي و تمهيدات همه جانبه و لازم منجر به غير فعال شدن دستگاه ها (بلاک شدن) گرديده که ضمن از دست رفتن لايسنس و ضرر مالي، شبکه کاربران را با مخاطره جدي مواجه مي سازد. بنابراين مي بايست از طريق شرکت هايي اقدام به خريد و سفارش گذاري اين محصولات تخصصي نمود که علاوه بر توانايي سفارش گذاري و خريد لايسنس به صورت مستقيم، از نيروي فني و دانش تخصصي لازم براي فعال سازي اصولي آن نيز برخوردار بوده و احتمال بروز هرگونه مشکل را به حداقل برساند. بديهي است که حفظ کيفيت در ارائه خدمات هزينه بردار بوده و از مولفه هاي تاثيرگذار بر قيمت مي باشد.
- مزاياي محصولات فورتي گيت
مزيت خريداري دستگاه هاي فورتي نت بسيار زياد و قابل تامل است. پنل کاربري دستگاه هاي اين برند کاربرپسند بوده و به راحتي با شرکت در يک دوره آموزش کاربردي چند ساعته ، قادر به کار کردن با اين دستگاه ها خواهيد بود. از آنجا که فورتي نت طيف وسيعي از محصولات را ارئه مي نمايد، براي مجموعه هاي بزرگ همچون پتروشيمي ها، اين امکان را فراهم مي اورد که شبکه اي حرفه اي از محصولات مختلف با برندي واحد داشته باشند که موجب تسهيل در مديريت دستگاه هاي تحت شبکه خواهد شد. قيمت مناسب و اعتبار جهاني محصولات امنيتي فورتي نت، از ديگر مزاياي قابل توجه مي باشند که بي درنگ مجموعه هاي مختلف با هر اندازه اي از شبکه را به سوي خريد دستگاه هاي اين برند سوق مي دهد.