امروزه طراحی لوگو چگونه است؟

امروزه طراحی لوگو چگونه است؟

امروز با افزایش روز افزون سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، رقابت در این عرصه نیازمند برنامه ریزی و تلاش دو چندانی شده است. تردیدی نیست که با رشد نیازهای بشر، کسب و کارها نیز به موازات آن گسترش پیدا نموده اند. امروزه شاهد این موضوع هستیم که رقابت در هر زمینه اقتصادی حرف اول و آخر را تعیین می نماید که فعالان اقتصادی نباید از این موضوع غافل شوند. یکی از تکنیک هایی که بشر متمدن برای شناساندن  ومتمایز کردن خود با سایرین ایجاد نموده است؛ بحث طراحی لوگو می باشد. البته مفهوم لوگو به این مفهوم امروزی در طول تاریخ نبوده است ولی می ‌توان وجه های مشابهی از این موضوع را این حوزه پیدا نمود. باید توجه نمایید که مفهوم لوگو با مفهوم برند یا علامت تجاری و غیره دارای تفاوت کلی است ولی به طور کلی همه این موضوعات در جهت شناساندن کالا و خدمات شرکت، سازمان، نهاد سیاسی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و ... تعبیه شده اند.

 بدون شک اگر شما به هر مجموعه ای در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... توجه نمایید؛ متوجه خواهید شد که همه این مجموعه ها دارای لوگوهای ویژه خود می باشند که معرفی آنها را به مخاطب به شکل و شمایلی جذاب و گیرا به انجام می ‌رساند.

لوگو چیست؟

تعریف های متفاوت و زیادی از لوگو توسط اشخاص صاحب نظر در این حوزه ایراد شده است. اگر بخواهیم به دنبال تعریف ساده ای از لوگو باشیم، می توانیم این چنین بیان نماییم که؛ «لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم و اشکال بصری می باشد؛ به نحوی که با سبک حروف یا خط ویژه ای تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (الزامی برای خوانایی آن وجود ندارد) طراحی گشته است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... بایستی به صورت مشخص از سایر علایم مشابه دیگر حائز تفاوت های جدی و اساسی باشد.

به طور کلی لوگو به منظور نمایاندن و معرفی کردن یک مجموعه مشخص با اهداف مادی و معنوی طراحی می‌ شود و می ‌تواند؛ نماینده و معرفی کننده هویت، حوزه فعالیت، تاریخچه و مفهوم آن مجموعه نیز باشد. بنابراین امروزه لوگو هر مجموعه ای از اهمیت ویژه ای در نزد مخاطبان حوزه فعالیتیش برخوردار است.

تعدادی از افراد تصور می کنند که طراحی لوگو چندان هم مهم نیست. اما این دسته از افراد باید بدانند که ابزار نهایی که برند یا کسب و کار را از سایر رقبا تمیز می دهد، همان لوگوی خوب است. تصور کنید مشتری برای خرید در حال گشت و گذار در سایت های فروش است. مطمئن باشید دیدن یک لوگوی خوب آشنا در سایت فروش که پیشتر آن را دیده است، وی را به صفحه جزئیات محصول هدایت می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول و قیمت آن کسب کند.

صدای لوگویتان را بشنوید!

عده ای از طراحان هستند که همیشه پس از اتمام طراحی دوباره دست به کار می شوند و اصلاحات متعددی را بر روی طرح پیاده می کنند. این کار اشتباه است. تصور نمی شود اتفاقی که هربار رخ می دهد، طبیعی باشد! اگر تصور می کنید لوگویی که طراحی کرده اید قدیمی یا تاریخ گذشته است، دست از اصلاحات بردارید. نیازی نیست که به تغییر لوگو دست بزنید. بلکه باید پیش از هرچیزی علت را در خودتان جست و جو کنید. شک نداشته باشید یک لوگوی قدیمی ایده ها، اندیشه ها و دیدگاه پوسیده شما را به تصویر کشیده است.

یادتان باشد پس از طراحی، لوگو را به چند نفر نشان دهید و از آنها بخواهید احساسشان را از مشاهده لوگو بیان کنند. هیچ وقت از نقد نترسید. آن چیزی که مخاطبان شما به عنوان منتقد به زبان می آورند، حقایقی هستند که شما باید جسارت شنیدنشان را داشته باشید. مخاطبان فقط احساسات درونی خود را انتقال می دهند. پس بهتر است بر روی نظرات و احساسات آنها تمرکز کنید و بدانید منتقدان شما نماینده کوچکی از یک جامعه بزرگ هستند. پس اگر طراحی شما از نظر تعداد محدودی زیبا و جذاب نیست، پس نمی شود امیدی به درخشش و دیده شدن آن طرح در یک جامعه داشت.

افراد آماتور را کنار بگذارید!

اگر رویای برندسازی را در سر دارید، باید از همان ابتدا حرفه ای عمل کنید. عده ای از افراد به منظور صرفه جویی در هزینه ها کار خود را به افراد آماتور می سپارند. عده ای دیگر برای این کار از آشنایان و یا دوستانی کمک می گیرند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و فقط به خاطر آشنایی نسبی که با نرم افزار های طراحی دارند، به آنها اعتماد می کنند. عده ای هم تصور می کنند کیفیت یک لوگوی ارزان قیمت که از میان طراحی های یک سایت آنلاین قابل سفارش است با کیفیت یک طراحی لوگوی خوب حرفه ای برابری می کند!

همه این موارد می تواند به یکباره کیفیت برند، خدمت یا محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد.  زیرا قرار است شما به یک زبان ساده و کوتاه و در یک نگاه به مخاطب اعلام کنید که در کارتان تا چه اندازه حرفه ای و منحصر به فرد هستید. این کاریست که بر عهده لوگوی برند شماست. پس بهتر است کار را به کاردانش بسپارید و به خاطر صرفه جویی در هزینه ها همه چیز را خراب نکنید!

 

 

برچسب ها: امروزه,طراحی,لوگو,چگونه,است؟,
[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:10 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

تکنيک هاي سئو سايت براي موتورهاي جستجو در طراحي وب سايت

تکنیک های سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

سئو سایت برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را در طراحی سایت بصورت زیر تعریف نمود:

دوستای عزیزم سئو (بهينه‌سازي سایت برای موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. درواقع آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

 

سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

 

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو  برای سایت های اعم از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت شرکتی و بسیاری موارد دیگر به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند..

اهداف سئو 

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي و سئو مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه یا On Page SEO

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه سفيد یا White Hat

 به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

استراتژهای سئو وب سایت بصورت زیر:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجوعبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

تکنیک هایی که برای بهینه سازی و سئو سایت عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا

منبع: شرکت سانا پرداز نارین

 

برچسب ها: تکنیک,های,سئو,سایت,برای,موتورهای,جستجو,در,طراحی,وب,سایت,
[ يکشنبه 31 شهريور 1398 ] [ 9:15 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

تکنيک هاي سئو سايت براي موتورهاي جستجو در طراحي وب سايت

تکنیک های سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

سئو سایت برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را در طراحی سایت بصورت زیر تعریف نمود:

دوستای عزیزم سئو (بهينه‌سازي سایت برای موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. درواقع آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

 

سئو سایت برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت

 

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو  برای سایت های اعم از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت شرکتی و بسیاری موارد دیگر به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند..

اهداف سئو 

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي و سئو مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه یا On Page SEO

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه سفيد یا White Hat

 به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

استراتژهای سئو وب سایت بصورت زیر:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجوعبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

تکنیک هایی که برای بهینه سازی و سئو سایت عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا

منبع: شرکت سانا پرداز نارین

 

برچسب ها: تکنیک,های,سئو,سایت,برای,موتورهای,جستجو,در,طراحی,وب,سایت,
[ يکشنبه 31 شهريور 1398 ] [ 10:05 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

طراحي ويلا چيست؟

مدل‌سازي و طرح‌ ريزي در طراحي معماري يا ايجاد تصوير ذهني خيالي يا واقع گرايانه در معماران بيشتر در طراحي ويلا نمود پيدا مي کند.هنر يا فرايند نقش زدن براي نشان دادن بهترين طرح و افزودن بهترين فرم زيباشناختي سنجيده شده، خلاقيت معماري را در آرشيتکت‌هاي رشته طراحي معماري مخصوصا ويلا به ارمغان آورده است. 

به سبب وجود تراکم بالاي شهرها، طراحي و ساخت ويلا در نواحي غير شهري تبديل به گرايش محبوب و رايجي در حوزه ساخت و ساز فضاهاي مسکوني شده است.

ويلا به عنوان زير مجموعه اي از منازل مسکوني، فضاي سکونتي است که علاوه بر ويژگي هاي عمومي سکونت پذيري، داراي ظرفيت ها و ويژگي هايي است که مختص يک زندگي آرام وگذران اوقات مفرح است.
ويلا يک منزل مسکوني براي تعطيلات و تفنن مي باشد گرچه مي تواند بنابر شرايطي براي اقامت دائم نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

طراحي ويلا  زمستان-روستيک

به دليل وجود فضاي باز در اطراف بناي ويلا طرح و عملکرد ويلا پيوسته و در ارتباطي تنگاتنگ با فضاهاي بيروني و طبيعي شکل مي گيرد.
وجود اين فضا، آزادي نسبي براي ايجاد طرح هاي متنوع در فضاهاي داخلي و خارجي ويلا فراهم مي آورد و به لطف تکنولوژي در حال پيشرفت خلق فرم هاي خلاقانه و متنوع امکان پذير است.
ارتباط با محيط پيراموني از طريق بازشوها و فضاهايي مانند ايوان ها، بالکن ها و تراس ها بدون محدويت ديد، مهمترين عامل جذابيت ويلاها مي باشد ولي اين ارتباط به گونه اي است که مخل حريم خصوصي نمي شود.

وسعت فضايي ويلا مي تواند در خدمت ايجاد امکانات تفريحي و ورزشي و خانوادگي قرار گيرد، بدين رو يک فضاي مسکوني چندمنظوره با هدف ارتقاي کيفيت زندگي و برآوردن نيازهاي مادي و رواني خلق مي شود.

واژه شناسي ويلا

در زبان انگليسي و فرانسه ويلا به ساختمان هايي با چهار نما که در مناطق ييلاقي ساخته مي شود گفته مي شود.
در ايران ويلا به خانه هاي مسکوني با فضاهاي باز و چهار نما آزاد ،که اغلب در حومه شهرها و نواحي خوش آب و هوا ساخته مي شود،اطلاق مي شود که براي تعطيلات و گذراندن اوقات فراغت و يا سکونت دائم مورد استفاده قرار مي گيرد. 

چرا طراحي ويلا؟

 مدل‌سازي ويلا يا نقشه‌کشي ويلا يا نقشه‌ريزي ويلا عنوان‌هايي هستند که در رشته معماري فقط مربوط به ظاهر ويلا نيستند؛ بلکه استفاده درست از کانسپت‌هاي فضايي، ترسيم تصوير ذهني و اصول طراحي ويلا را شامل مي‌شود.

نقشه ويلا، ترسيمي از فضاهاي موجود، فضاهاي بلااستفاده، فضاهاي بکر را براي معمار به وجود مي‌ آورد به طوري که معمار با خلاقيت مي‌تواند با استفاده از هوش خود که با ايده آل‌هاي کارفرما که وجود دارند و با ابزارهايي که در اختيار دارد پيش طرح ويلا يا اسکيس طراحي ويلا را به کارفرما ارائه دهد.

گروه معماري ويلا1000 با در اختيار داشتن بهترين آرشيتکت‌هاي طراح با تجربه، بيش از 15 سال اين اميد را به کارفرمايان خود مي‌دهد که با داشتن 800 نمونه طراحي ويلا و 142 پروژه ساخت ويلا، نيازي را در هيچ يک از مراحل کار از طراحي تا مشاوره تا اجرا حس نکنند و با خيال مطمئن پروژه خود را به ثمر برسانند.

تماس با ما و مشاوره 

 نگاه گذرا به برخي از پروژه هاي طراحي ويلا

طراحي ويلا

 

طراحي ويلا

 

چگونه طراحي ويلا صورت مي‌پذيرد؟

طراحي ويلا تخصص ماست.اولين تيم تخصصي طراحي ويلا در ايران با 15 سال سابقه طراحي و ساخت ويلا همراه با مشاوره و برآورد هزينه رايگان جهت طراحي و اجراِي ويلا

در آتليه طراحي ويلاي رضا طاهري (villa1000)، پس از ورود کارفرما، نمونه طرح‌هاي ويلا که بالغ بر 600 پروژه طراحي است در اختيار کارفرما قرار مي‌گيرد؛ اين مرحله که پيش نياز صحبت است، اطمينان خاطر بيشتري به کارفرما مي‌دهد که با چه شرکتي قصد امضاي قرارداد را دارد، براي شرکت ما بسيار حائظ اهميت است.

پس از اينکه ترسيم ذهني آينده طرح ويلا صورت پذيرفت، در صورت صلاح ديد کارفرما امضاي قرارداد طراحي پلان ويلا، طراحي نما ويلا، طراحي محوطه ويلا، طراحي داخلي ويلا و در نهايت در صورت خواست کارفرما ساخت ويلا صورت مييپذيرد.در طول کليه مراحل امکان مشاوره تخصصي از مشاوران مجرب ويلا1000 وجود خواهد داشت.

شروع اجراي طرح پلان و کانسپت اوليه ويلا

 پس از امضاي قرارداد؛ نحوه انجام کار،جلسات و زمان لازم براي طراحي ويلا و تفاهم اوليه، معماران ابتدا شروع به طراحي پلان اوليه ويلا مي‌کنند، اين پلان برگرفته از سلايق و اصول و صحبت‌هاي صورت گرفته انجام مي‌پذيرد.انتخاب سبک طراحي‌ ويلا که شامل طراحي‌ ويلا مدرن،کلاسيک يا روستيک مي‌شود نيز شامل خواهد شد(پيشنهاد ويلا1000 اين است که نمونه کارهاي ما را که بر اساس سبک طراحي دسته بندي شده اند را ديدن بفرماييد).

پس از اين مراحل،اسکيس يا طرح اوليه ويلا صورت مي‌پذيرد، در ادامه هم براي اينکه ايرادهاي احتمالي و نقطه نظرات دريافت شود جلسه‌اي گذاشته ميشود و در نهايت ترسيم طرح اوليه، پلان و سبک ويلا تکميل مييشود.

چه وقت طراحي اصلي ويلا آغاز خواهد شد؟ 

پس از اينکه طراحي پلان و طرح اوليه (اسکيس) به پايان رسيد، معمار طراح با استفاده از ابزارهايي که دارد (که برنامه‌اي که روي آن طراحي انجام مي‌شود برنامه طراحي 3dmax است) شروع به طراحي ويلا با استفاده از طرح اوليه و پلان مي‌کند (زمان لازم اين مرحله نيز توسط مدير آتليه به کارفرما گفته خواهد شد).در اين مرحله اوج خلاقيت معماري در ويلا نمايان خواهد شد؛ هوش و حس معمار و تصوير ذهني معماري که در ذهن دارد کمک مي‌کند تا ترسيم و ديزايني که در ذهن معمار وجود دارد با حس زيبايي شناختانه که در ذهن خود پرورش داده است در هم آميخته شود و يک طراحي‌ ويلا رويائي طبق سليقه کارفرما ارائه کند.

پس از طراحي رندر، کارفرما اين حق را خواهد داشت تا بتواند طبق خروجي طرح ويرايش انجام دهد که ضوابط آن در قرارداد قيد خواهد شد. 

چه چيز را در ساخت ويلا بايد مورد توجه قرار دهيم؟ 

  • منابع مالي را  مورد نظر قرار دهيد.
  • شرکت طراحي ويلا‌ انتخاب کنيد که تخصصي کار مي‌کند.
  • همواره در روند طراحي قرار گيريد همچنين با مشاور يا طراح خود در تماس باشيد.
  • مجوزهاي ساخت ويلا را در منطقه خود را مورد بررسي قرار دهيد.
  • با برنامه پيش برويد و از کارشناسان کمک بگيريد.
  • از مشورت گرفتن نترسيد، از آن به بهترين نحو استفاده کنيد.
  • سبک طراحي ويلا، مزايا و معايب آن را مورد بررسي قرار دهيد. 

چه طراحي ويلا، براي داشتن يک ويلاي زيبا، لازم و تاثيرگذار است؟ 

چرا طراحي ويلا، براي داشتن يک ويلاي زيبا لازم و تاثيرگذار است؟

امروزه ساخت ويلا در نقاط بسياري از کشور رايج است. اما هر خانه ويلايي با هر طرح و کيفيتي، زيبا، راحت و مورد پسند کارفرمايان نيست. در اينجاست که اهميت طراحي در ويلا خود را نشان مي‌دهد.

طرح خوب، زير بناي يک ويلاي لوکس و شيک است.

 طراحي هنرمندانه ويلا با ديد به خصوصيات سايت ويلا، ابعاد زمين، تعداد طبقات، خواسته هاي کارفرمايان شکل ميگيرد. قبل از مرحله ساخت، در طرح ويلا، پلان ويلا مجسم ميشوند. نرم افزارهاي پيشرفته مدلسازي، افراد را قادر مي سازد طرح ويلاي شخصي خود را قبل از ساخته شدن ببينند و هر تغييري که مي خواهند را در آن اعمال کنند.طراحي اصولي ويلا در واقع اصلي‌ترين قدم براي داشتن يک ويلاي زيبا است و اگر اين قدم اصولي و صحيح برداشته شود ساختمان ويلا زيبا، منحصر به فرد و پاسخگو به تمام نيازهاي ساکنان خواهد بود.

طراحي ويلا مدرن

طراحي ويلا به سبک مدرن گرايشي است در حوزه طراحي‌هاي ويلا که بر مبناي معماري سبک مدرنيسم ميباشد.طراحي حجم، نقشه ويلا مدرن و همچنين نماي ويلا مدرن همگي در اين رويکرد معماري صورت ميپذيرد. 

اين سبک، امروزه با عنوان سبک جهاني شناخته ميشود.ويلاهاي مدرن متعلق به مکان و زمان خاصي نيست بنابراين مورد توجه بسياري از فعلان حوزه ساخت ويلا قرار دارد.بدين رو در حوزه طراحي و اجراي ويلا و همچنين محوطه سازي ويلا داراي محبوبيت بسيار است.

ايده مدرن ويلا ميتواند در غالب ويلا آپارتمان، ويلا يک طبقه يا ويلا مدرن دوبلکس بروز يابد.

نماي ويلا مدرن داراي سطوح شيشه خور وسيع است که از ترکيب احجام ساده شکل مي گيرد.اين گشودگي فضايي همراه با بازشوهاي بزرگ، فضاي داخلي ويلا را روشن ساخته و آن را به محوطه ويلا پيوند مي‌دهد.اين سطوح ارتباط قوي با فضاي محوطه ويلا ايجاد ميکنند و حسي از سبکي به وجود مي آورند.

مصالح ساخت ويلا مدرن:

مصالح ساخت ويلا مدرن عموما بتني سيماني است که رنگ هاي خنثي و سفيد در آن استفاده ميشود.

اگرچه بتن و فولاد  متريال اصلي براي بناهاي مدرن هستند اما با رويکردهاي معاصر و پست مدرن، از تنوعي از متريال مي توان براي ساخت ويلاي مدرن و اجراي نما ويلا بهره برد.

ويژگي‌هاي شاخص ويلا مدرن عبارتند از:

  • سادگي
  • کارکردگرايي
  • توجه به طبيعت و تنديس گرايي
  • حذف تزئينات و المان‌هاي زائد
  • شفافيت
  • پلان‌هاي باز
  • ترکيب احجام مکعبي و خالص

طراحي مدرن ويلا، اصول مدرنيسم، ساده گرايي و ديد جهاني به فضاي مسکوني را در ساخت ويلا نمايان ميسازد.

نماي ساده خانه ويلايي، فضاهاي داخلي روشن پر نور و تداخل حجمي خلاقانه، ويژگي هاي اصلي اين مدل ويلا ميباشد.

مدل ويلاي مدرن با کرتين والهاي شيشه اي، متريال بتن و سيمان و کشيدگي فرم ها، همچنين نقشه پلان ويلايي باز و سيرکولاسيون آزاد، داراي محبوبيت زيادي است.

اگرچه اصول اجراي ويلا مدرن مشخص است اما طرح‌هاي ابتکاري و اتخاذ رويکردهاي متنوع در به کارگيري آنها با در نظر گرفتن به نياز و سليقه ساکنان ويلا و کانسپت طرح، منجر به فرم و نماي ويلاهاي منحصر به فرد ميشود. 

طراحي ويلا دوبلکس

تعريف طراحي ويلا دوبلکس؟

يکي از انواع طراحي بسيار محبوب ويلاسازي، طراحي ويلا دوبلکس است. در اين نوع، طبقات ويلا به واسطه راه پله اي آزاد غير محصور به هم مرتبط ميشوند.در واقع سقف اين راه پله، سقف نهايي طبقه آخر است و از همين رو يک ويد، حول آن شکل ميگيرد. 

چرا طراحي ويلا دوبلکس را انتخاب ميکنيم؟

ويلايي دوبلکس پر طرفدارترين سبک ويلاسازي است.ويلاها در اغلب موارد براي اقامت يک خانواده هستند، بنابراين طرح ويلايي دوبلکس و نيمه دوبلکس نوع مطلوبي از طراحي به شمار مي رود.سقف بلند فضاي راه پله و ويد ايجاد شده، باعث دلبازي و روشني فضا ميشود.

چه چيز طراحي ويلا دوبلکس را خاص ميکند؟

يکي از مزيت هاي مهمي که در طراحي و اجراي ويلايي دوبلکس وجود دارد اين است که، از لحاظ فيزيکي بصري به توسعه فضايي مي انجامد و همچنين طبقات مي توانند به صورت پيوسته از طريق يک راه پله شاخص با فرمي جذاب به هم مرتبط شوند.

نقشه و پلان ويلا دوبلکس چگونه انجام مي شود؟

پلان ويلا دوبلکس بايد طوري سازماندهي شود که فضاهاي عمومي و خصوصي در ترازهاي مختلف ارتفاعي قرار گيرند. سبک رايج بدين گونه است که اتاق نشيمن و پذيرايي با تخصيص بيشترين مساحت به خود در طبقه پايين قرار مي گيرند. در جوار آنها آشپزخانه، اتاق ناهارخوري و البته يک سرويس نزديک ورودي اصلي جاي مي گيرند و در طبقه بالا اتاق خواب ها، هال خصوصي و سرويس ها و حمام ها، تراس ها و بالکن ها تعريف مي شوند.

شايان ذکر است که در بعضي از ويلاهاي لوکس که داراي شاه نشين هستند، در بالاترين طبقه ويلا اين فضاي نشيمن مجلل جاي مي گيرد که داراي بهترين ديد به پيرامون مي باشد.

در موارد ديگري از جمله طرحهاي اقليمي منطبق بر شرايط سخت آب و هوايي يا وجود شيب هاي تند سايت مي توان فضاهاي خصوصي و خواب را در پناه زمين و سطح پاييني طراحي کرد و طبقه بالا را به فضاهاي نشيمن و عمومي اختصاص داد که بهره مند از نور و گرماي خورشيد باشند.

طراحي ويلا دوبلکس

شناخت نمونه نما ويلايي دوبلکس از اهميت ويژه اي برخوردار است که گروه معماري ويلا 1000 توانسته است بيش از 600 نمونه ويلا دوبلکس و غيره ارائه کند.به نحوي که در ويلايي دوبلکس لاکچري، راه پله لوکس، نقطه کانوني فضاي داخلي ويلا تعريف مي شود.

ساخت ويلا دوبلکس در رويکردهاي سنتي تا مدرن امکان پذير است.

ويلا کلاسيک با تزئينات و دکوراسيون داخلي تجملي شکل ميگيرد، در حالي که طراحي هاي ويلاهاي مدرن دوبلکس بر سادگي و ارتباطات فضايي تکيه دارد.

نماي ويلايي دوبلکس با توجه به کانسپت طراحي و پلان ويلايي دوبلکس شکل ميگيرد.

ارتفاع زياد سقف ها و شيشه بندي هاي گسترده که در سراسر ويلا دو طبقه ادامه دارد، از ويژگي هاي اين نوع نما ويلايي ميباشد.

نمونه طراحي ويلا

هر نمونه طراحي ويلا با نگاه به مکان، مساحت، سبک و خواسته‌هاي کارفرما، ويژگي هاي متمايزي دارد.طرح خانه هاي ويلايي مي تواند بسيار متنوع باشد.نمونه طراحي‌هاي ويلا دامنه وسيعي از نمونه ويلاهاي کوچک تا طراحي و اجراي ويلا لوکس را در بر مي گيرد. ويلا با فضاي سبز و طبيعي قابل توجه، به صورت نمونه باغ ويلا نمود مييابد.

در اين راستا طراحي باغ ويلا در سبک‌هاي مختلف محوطه سازي ويلا صورت ميپذيرد.نمونه طراحي ويلا با ويژگيهاي سايت ساخت ويلا، منجر به ايجاد يک فضاي اقامتي ادغام در طبيعت ميشود.

آشنايي با نمونه ويلا در سبک هاي طراحي مختلف معماري، باعث تصميم گيري هاي منطقي در پروسه طراحي و ساخت ويلا ميشود.

مجموعه کارهاي ما شامل طراحي با انواع سبک‌ها و در مناطق مختلف با شرايط خاص و ابعاد متفاوت ميباشد.

در اين بين نمونه پلان و نقشه ويلايي نيز مختص هر پروژه و با درنظر گرفتن نيازهاي کارفرمايان محترم طراحي و ارائه ميشود.

طراحي ويلا تريبلکس

ويلا تريپلکس فضاهاي بيشتري را در ارتباطي عمودي با يکديگر تعريف مي کند.اين ويلا نيز مانند ويلاي دوبلکس داراي ارتباط آزاد بين طبقات است.

تفاوت با ويلا دوبلکس اين است که از راه پله و ويدها، سه طبقه ويلا به هم مرتبط ميشوند.

در اين طراحي راه پله‌هاي ارتباطي مي توانند در يک راستا و با يک ويد مشترک اجرا شوند.

در اين ويلاها طبق چيدمان فضايي پلان، در مکان‌هاي متفاوتي تعريف شوند.

طراحي ويلا ايراني

طراحي ويلاي ايراني، سبک طراحي معماري محبوبي است که در حوزه طراحي و اجراي ويلا مورد توجه قرار گرفته است.گرچه ساخت ويلا به سبب ماهيت لوکس و ييلاقي خود در نقاط مختلف، تقريبا با رويکردهاي مشابهي صورت مي گيرد، اما فرهنگ، مذهب و شيوه زندگي مردم، خواه ناخواه، فضاسازي ها را متاثر مي کنند.

طراحي ويلا سنتي با رويکردهاي مدرن مي تواند مبناي ويلا ايراني قرار گيرد.

در ويلا ايراني تلفيق ويژگي هاي اصلي ويلا مانند شفافيت، ترکيب احجام و ارتباط وسيع با فضاي پيراموني با سنت هاي معماري ايراني ترکيب شده و منجر به  ويلا ايراني مي شود. 

طراحي ويلا لاکچري

طراحي ويلا لاکچري در اصطلاح به ويلاهاي لوکس و بزرگ اطلاق ميشود.ويلاهاي بزرگ پتانسيل فضاسازي و طراحي‌هاي خلاقانه اي را دارند.اگر به دنبال ساخت ويلا لاکچري هستيد که تمام خواسته اي شما را برآورده سازد.

اين نمونه ويلا ها در نقاط مختلف کشور، با شرايط مختلف آب و هوايي و انتظارات متنوع کارفرمايان، شکل گرفته اند.

اما همگي در يک ويژگي مشترک هستند :تجربه اقامتي لذت بخش و لوکس را براي ساکنان فراهم مي‌آورند.

نقشه ويلا مدرن يا لاکچري بر مبناي پلان ويلايي ترسيم مي شود که داراي چيدمان فضاهاي بزرگ و لوکس در کنار فضاهاي خدماتي است.

طراحي فضاهاي تفريحي و ورزشي سهم مهمي در اين پلان دارند.

طراحي داخلي ويلا لاکچري به صورت خاص و با ايده هاي بي نظير، همچنين استفاده از متريال لوکس صورت ميگيرد.

فضاهاي بزرگ و روشن با راه پله‌هاي شاخص و زيبا، کف ها و سقف‌هاي صيقلي و براق چشم هر بيننده‌اي را خيره ميسازد.

طراحي نما ويلا لاکچري نيز با فرم هاي خاص و تداخل احجام زيبا و سطوح شيشه خور بسيار شکل ميگيرد.

اجراي پنجره‌هاي بزرگ و کرتين والهاي شيشه‌اي به نماي ويلا حالت سيالي ميبخشد.

ايده طراحي در ويلا

ايده طراحي از اتودهاي اوليه حجم از مفاهيم جديدي از فضاسازي نشات مي‌گيرد.فرم‌هاي آزاد و محدوديت اندک در فضاسازي، اجراي ايده‌ طراحي ويلاي متنوع را ميسر مي‌سازد.با ديدن نمونه ويلا طراحي و ساخته شده مي توانيد ايده خود را با ما در ميان بگذاريد.اگر ايده خاصي نداريد، فقط کافيست تصور خود را از ويلاي رويايي خودتان بيان کنيد.طراحان خلاق ما، کانسپت اوليه را به بهترين شکل براي شما خلق ميکنند.

پلان ويلا دوبلکس مدرن

طراحي پلان ويلا دوبلکس مدرن جهت گيري، مساحت و ارتباطات فضاهاي داخلي ويلا را تعريف مي‌‌کند.ويلا بايد بر مبناي ايده طراحي و سايت پلاني صورت پذيرد که حاوي توپوگرافي زمين است.بهتر است در ابتدا با ديدن نمونه پلان‌هاي ترسيم شده توسط گروه طراحي ما آشنا شويد.سپس يک ليست از فضاها و خواسته‌هاي خود را تهيه کنيد و در اختيار ما قرار دهيد.قرار است شما در اين ويلا زندگي کنيد پس علاوه بر مسائل تکنيکي، بايد راحتي و رفاه شما نيز در نظر گرفته شود.

مثلا ممکن است شما نياز به يک فضاي باز براي برگزاري ميهماني ها، يک اتاق بازي و يا امکانات ورزشي و  تفريحي مانند استخر باشيد.جايگذاري صحيح ورودي، راهروها، راه پله و فضاهاي عمومي مانند آشپزخانه و نشيمن و فضاهاي خصوصي مانند اتاق خواب ها و حمام ها بايد با روابط فضايي صحيح نسبت به يکديگر صورت گيرد.

طراحي نما ويلا

طراحي نما ويلا  به صورت اصولي، ارزش ساختمان ويلا را دو چندان مي‌کند.در هنگام ورود به محوطه ويلا، در ديد اول، نماي آن است که نظرها را متوجه خود مي‌کند.طرح نما متاثر از پلان، ايده اوليه طراحي و سبکي است که براي ويلا انتخاب کرده‌ايد.وجود بالکن‌ها، تراس ها، جايگذاري ابعاد باز شوها، تاثير زيادي بر نما دارند.تعداد طبقات نيز به نماي آن هويت منحصر به فردي مي‌بخشد.نماي ويلا دو طبقه حسي متفاوت از نماي ويلا دوبلکس و نماي ويلا يک طبقه مي‌دهد.طراحي سبک ويلا به صورت کلاسيک، مدرن و روستيک، بيشترين بروز خود را در نما دارد.

باغچه در ويلا

ناگفته پيدا است که در شرايط امروزي که به سبب تراکم جمعيتي به ويژه در نواحي شهري، بناهاي مسکوني بسيار نزديک هم ساخته مي‌شوند، ويلاها به همراه فضاي سبز و طبيعي، در غالب باغ ويلا يا طراحي باغچه ويلا يک موهبت به شمار مي‌آيد. فضاي باز پيرامون ويلا مي تواند در برگيرنده فضاي سبز و مبلماني ساده بوده و فضاي دنج و دلپذيري را ايجاد کند و در راستاي تکميل نيازهاي فضايي ويلا قرار گيرد.

سخن پاياني

  در پايان اين نکته را بايد بگوييم که ما به عنوان يک گروه معماري که تخصصا در زمينه ويلا فعاليت مي‌کند، نمونه کارهاي طراحي ويلاي زيادي در سبک‌هاي مختلف ويلا مدرن،کلاسيک، روستيک در کارنامه خود دارد به خود ايمان داريم که با سابقه 15 ساله در اين امر توانسته ايم گامي موثر در اعتلاي جايگاه طراحي و معماري ويلا و همچينين شيوه‌هاي نوين ساخت در کشور برداريم که اين محقق نبود جز با استفاده از بهترين نخبه‌هاي معماران حاضر در ايران که اين نويدي باشد در پيشرفت و اعتلاي کشور در زمينه طراحي ويلا.  

منبع : طراحي ويلا

 چرا و چگونه طراحي اصولي ويلا هزينه هاي شما را کاهش مي دهد؟

هزينه طراحي ويلا هرگز نبايد اضافي به نظر آيد. بلکه برعکس، هزينه اي که براي يک طرح خوب پرداخت مي شود، به طور قابل توجهي هزينه هاي ساخت ويلا را کاهش مي‌دهد. چرا که طراحي معماري ويلا توسط طراح با تجربه و متخصص، داراي اشکالات اندکي است.

به همين دليل از تغيير طرح در حين اجرا، هدر رفت زمان، انرژي و منابع مالي جلوگيري به عمل مي‌آيد.

اجراي يک طرح خوب منجر به ارزش افزوده ملک ويلايي ميشود.

اگرچه سلايق متنوع، در سبکهاي طراحي به خصوص ويلا به وجود مي‌آيد، اما برنامه فيزيکي صحيح، جانمايي اصولي فضاها و طراحي نماي متعادل، هميشه طرفداران خود را دارد. پس حتي بعد از گذشت سالها جذابيت خود را حفظ ميکند و باعث افزايش قيمت ويلا خواهد شد. 

چه زماني طراحي ويلا را آغاز کنيم؟

عوامل متعددي در پاسخ به اين سوال دخيل هستند. معمولا بعد از خريد و آماده سازي زمين ساخت ويلا، اقدام براي طراح ويلا آغاز ميشود.

فرآيند مرحله اي ويلا شامل چند مرحله از ايده پردازي کانسپت ويلا تا اجراي نقشه هاي اجرايي ويلا و فاز دو مي باشد.

برنامه زمان بندي را فراموش نکنيد.

با مشاوره با يک طراح حرفه اي ويلا مي توان زمان مورد نياز را براي هر مرحله حدودا برآورد کرد. بسته به وسعت طرح و بزرگي ويلا اين زمان متغير است.

فصل ساخت و ساز را در نظر بگيريد.

با کند شدن عمليات ساختماني در فصول سرد، بهتر است تهيه نقشه ويلا را به اين زمان‌ها موکول کرد و زمان مناسب ساخت را به فصول مناسب موکول کرد.

سبک‌هاي مختلف طراحي به همراه نمونه کار طراحي و ويژگي‌هاي آن‌ها؟

نمونه طراحي ويلا مي تواند دامنه اي از ويلاهاي لوکس و بزرگ را تا ويلاهاي کوچک ويلاهاي مينيمال را شامل شود.اگر شما طرفدار سادگي، تجدد گرايي و فضاي باز و روشن در ساخت ويلا  هستيد، ما طراحي سبک ويلا مدرن را به شما پيشنهاد ميکنيم.

نمونه طراحي هاي ويلا مدرن در زمره کارهاي شرکت طراحي ، Villa1000، سهم شاخصي را به خود اختصاص داده است.اين نمونه ها در تمام نقاط کشور شامل پروژه هاي ويلايي يک طبقه، دوبلکس و تريبلکس است.هر نمونه ويلا مدرن داراي ويژگي هاي متمايزي بنا بر ويژگي هاي سايت و خواسته هاي کارفرما ميباشد.

با وجود تنوع ويلاها، نماهاي شيشه اي وسيع، ارتفاع بلند سقف ها و فضاهاي باز، روشن و دلباز را مي توان در تمام انواع مدل ويلا شاهد بود. طراحي چهار نماي ويلا نيز با طرحهاي منحصر به فرد و ابتکاري، تفاوت آن را با يک خانه معمولي به خوبي آشکار ميکند.

 

 

برچسب ها: طراحی,ویلا,چیست؟,
[ شنبه 4 دی 1400 ] [ 16:58 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

مزاياي طراحي بيوفيليک در محيط کاري

مزاياي طراحي بيوفيليک در محيط کاري

شکي نيست که بازده و بهره‌وري يک کسب‌وکار به سلامت روحي و جسمي نيروي کار گره خورده است. به همين دليل سازمان‌هاي امروزي به دنبال ايجاد فضاي کاري دوستانه و صميمي براي نيروي انساني خود هستند. طراحي بيوفيليک با کمک شرکت‌هاي طراح و مجري فضاي سبز راهکارهاي طبيعت‌گرايانه‌اي براي اين منظور ارائه کرده است. در ادامه با اين راهکارها آشنا مي‌شويم.

طراحي بيوفيليک به چه معني است؟

m2_2ni2.png

متن جايگزين: طراحي بيوفيليک | شرکت ايده سبز

زندگي شهري با تمام جذابيت‌هايش خيلي زودتر از آن‌چه پيش‌بيني مي‌شد انسان را دچار کسالت کرده است. شايد در ظاهر صنعتي شدن زندگي مارا آسان‌تر کرده باشد؛ اما چيزهاي بسياري نيز از ما دريغ مي‌کند. چيزهاي ارزشمندي چون سلامت روحي و جسمي! انسان در عصر صنعت به ماشيني تبديل شده که تمام نيازهاي فرامادي او به حاشيه رفته و ناديده گرفته مي‌شود. به عقيده معماران منظر و برنامه‌ريزان شهري، شهرهاي بيوفيلي راه‌حل نجات انسان مدرن از مشکلات روحي و جسمي ناشي از قطع ارتباط با طبيعت هستند.

ازنظر مفهوم لغتي، بيو به معناي "زندگي با عناصر زنده" و فيليا به معناي "عشق" است. در طراحي بيوفيليک تلاش مي‌شود شهرها به جايي مناسب براي گياهان سبز و ساير موجودات زنده مبدل شوند. مسئله جالب درباره طراحي بيوفيليک آن است که در حال تبديل شدن به يک سبک زندگي است. معماري سبز يکي از اجزاي طراحي بيوفيليک است که در طراحي دکوراسيون داخلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مزاياي معماري سبز در محيط کاري

 

متن جايگزين: مزاياي معماري سبز | شرکت ايده سبز

کارمندان زمان زيادي از روز (غالباً مفيدترين زمان طي روز) خود را در محل کار سپري مي‌کنند. بر همين اساس نياز است که در محيط شرکت يک منبع آرامش و انرژي براي نيروي کار وجود داشته باشد. بيوفيليک با توجه به شناختي که از احتياجات انسان و مزاياي معماري سبز دارد، به‌کارگيري آن را ضروري مي‌داند.

خوشبختانه کارفرماهاي امروزي متوجه اهميت نيروي انساني نه تنها به عنوان يک جزء سيستم، بلکه به عنوان هويت‌هاي انفرادي شده‌اند. اين مسئله موجب توجه بيشتر به تلاش براي به‌وجود آوردن حس تعلق در نيروي کار گشته. در ادامه به تعدادي از مزاياي معماري سبز در محيط کاري اشاره شده:

  • صرفه‌جويي در انرژي

گياهان با ايجاد عايق دمايي، درجه? هواي محيط را تعديل کرده و نياز به سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي را کاهش مي‌دهند. همچنين سيستم آبياري در معماري سبز به‌گونه‌اي طراحي مي‌شود که آب مازاد ساختمان را صرف آبياري گياهان سيستم کند. سيستم آبياري گياهان در شبکه فضاي سبز ساختمان مي‌تواند از آب باران و برف تغذيه شود.

  • ايجاد عايق صوتي

اکثر مراکز اداري در مرکز شهر واقع هستند. و اين يعني قرار گرفتن مداوم کارمندان در معرض آلودگي صوتي. شلوغي و سروصدا يکي از مشکلات بزرگ محيط‌هاي کاري واقع در مراکز شهري است. طراحي بيوفيليک مي‌گويد يک ساختمان سبز مي‌تواند تا حد زيادي آلودگي صوتي محل کار را کاهش دهد. گياهان به‌طور طبيعي قابليت جذب صداهاي اضافي محيط را دارند.

  • بهبود کيفيت هوا

آلودگي به يک معضل بزرگ در شهرها تبديل شده. باوجود تلاش شهرداري‌ها براي ايجاد فضاي سبز و محوطه سازي به‌منظور کاهش ميزان آلودگي، همچنان اين مشکل پابرجاست. طراحي بيوفيليک مي‌گويد معماري سبز به ما کمک مي‌کند علاوه بر تصفيه? هوا، هميشه به اکسيژن تازه دسترسي داشته باشيم.

طراحي بيوفيليک ترند روز طراحي فضاي اداري

 

متن جايگزين: طراحي بيوفيليک و ديوار سبز | شرکت ايده سبز

وقتي صحبت از مد روز يا ترند مي‌شود اکثراً به مسائل بي‌اهميت و سطحي فکر مي‌کنيم. چيزهايي مثل لباس، نوع آرايش، سبک صحبت کردن، موسيقي و... اما آيا چيزهاي خوب و ارزشمند هم ممکن است زماني مد شوند؟

خوشبختانه امروز درک کافي نسبت به نياز انسان به تماس با طبيعت، زندگي سالم، شاد، پربار و معنادار به وجود آمده. توجه به سلامت روان نيروي انساني در محيط کار نشانه‌اي براي تصديق اين ادعا است. طراحي بيوفيليک پيشنهاد‌هاي خوبي براي بهبود کيفيت محيط کاري ارائه مي‌دهد که در ادامه با آن‌ها آشنا مي‌شويم.

پارتيشن‌بندي به کمک ديوارهاي سبز

پارتيشن‌بندي در شرکت‌ها براي ايجاد فضاهاي خصوصي و نيمه‌خصوصي صورت مي‌گيرد. معمولاً از پنل‌هاي شيشه‌اي، فلزي و پلاستيکي براي ايجاد پارتيشن استفاده مي‌شود. پيشنهاد طراحي بيوفيليک، جايگزين کردن پارتيشن‌هاي سبک قديمي با پنل‌هاي سبز است. براي اين منظور دو راهکار وجود دارد:

  • ايجاد ديوار سبز و موس وال روي پنل‌هاي قديمي
  • پارتيشن‌بندي به کمک ديوارهاي سبز پرتابل

هر دو روش فوق نتيجه يکساني خواهد داشت. توجه داشته باشيد که پارتيشن‌بندي به کمک ديوار سبز تنها باعث زيبايي فضاي کار نمي‌شود. تصفيه هوا، تأمين رطوبت، کاهش صداهاي مزاحم و بهبود راندمان کاري از مزاياي ديگر ديوارهاي سبز بيوفيليک است. ساخت ديوار سبز يک روش کم‌هزينه براي تبديل يک محيط کاري افسرده به فضايي سالم و پويا است.

ايجاد اتاق سبز در محل کار

آيا درباره اتاق‌هاي سبز يا اتاق‌هاي اکسيژن چيزي شنيده‌ايد؟ جديداً خيلي از شرکت‌ها براي کارمندان خود اتاقي به نام اتاق بازي ايجاد مي‌کنند. در اين اتاق کارمندان مي‌توانند بخشي از زمان آزاد خود را به بازي در کنار ساير همکاران مشغول شوند. به لطف طراحي بيوفيليک سازمان‌هاي پيشرو در حال ادغام اتاق بازي با اتاق سبز هستند. اتاقي که در آن با کمک طراحي بيوفيليک عناصر طبيعي و سرگرمي درهم‌آميخته‌اند. تنفس اکسيژن خالص در کنار انجام بازي و کارهاي خلاقانه مي‌تواند تأثير بسيار مثبتي بر روحيه کارمندان داشته باشد. نيروي انساني سالم‌تر و خلاق‌تر، سازمان‌هاي موفق را پايه‌ريزي مي‌کنند.

ايجاد تراس گاردن و پشت‌بام سبز در ساختمان اداري

متاسفانه کمبود فضا يکي از مشکلات شايع در شرکت‌ها و واحدهاي اداري است. براي رفع اين مشکل طراحي بيوفيليک پيشنهاد مي‌کند به سراغ فضاهاي فراموش‌شده برويم. فضاهايي مثل تراس، پاسيو و پشت‌بام که معمولاً مورداستفاده‌ي حداقلي قرار مي‌گيرند. اين فضاها در طراحي بيوفيليک اهميت دوچندان پيدا کرده و نقش مهمي در سلامت نيروي کار ايفا مي‌کنند. کافي است با يک مجري و طراح فضاي سبز تماس بگيريد. اين‌گونه مطمئن خواهيد شد فضا و شرايط کافي براي ايجاد پشت‌بام سبز يا تراس سبز را داريد.

سخن آخر

در اين مطلب درباره‌ي اهميت و مزاياي طراحي فضاي سبز در محيط‌ کاري صحبت کرديم. طراحي بيوفيليک آن‌گونه که عموم مردم تصور مي‌کنند تنها مختص به فضاي سبز بيروني و محوطه سازي نيست. در فضاهاي بسته آپارتماني، اداري، خانگي و ... مي‌توانيد با کمک طراحي بيوفيليک کيفيت زندگي را بهبود دهيد.

براي دريافت مشاوره رايگان درزمينه‌ي طراحي فضاي سبز و محوطه سازي با ما در مجموعه ايده سبز تماس بگيريد. امکان مشاوره رايگان از طريق شماره‌هاي 09121173266، 09126494926  و 02177245295  براي شما فراهم شده است.

منبع: سايت خوندني

 

 

برچسب ها: مزایای,طراحی,بیوفیلیک,در,محیط,کاری,
[ چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ] [ 22:40 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد